Sunday, July 04, 2010

638 ~ Kisah Aisyah dan Tidur.


Baru-baru ni, Aisyah telah tidur bersama-sama dengan kakak Ainnya. Janjinya bila dia berumur 7 tahun barulah dia mahu tidur bersama-sama kakaknya di bilik kakaknya.

Ibu : Kenapa malam tadi Aisyah tinggalkan ibu dan tidur dengan Ain?..

Aisyah : Kan ibu ada abah....

Ibu : Tapi ibu sayang Aisyah.. ibu nak tidur dengan Aisyah...

Aisyah : Aisyah kan dah selalu tidur dengan ibu. Dah lama dah... sekarang Aisyah tidur dengan Ainlah pulak....

Ibu : Ok....

Bila akak cerita dengan abahnya.

Abah : Aisyah ni ibarat 'The best defence is an offence'.. Sebaik-baik cara mempertahankan diri adalah dengan menyerang. Dia tidak menerima saja tapi dia buat kita rasa bersalah... Katanya "Kan dia dah selalu tidur dengan kita..." itulah pertahanan dia...



Malam tadi, Aisyah tidur dengan kakaknya. Tapi pukul 400 pagi dia datang masuk ke bilik kami.. Mana boleh tinggalkan ibu dan abah lama-lama....

Tapi yg seronoknya sewaktu dia mahu keluar dari bilik kami ke bilik kakaknya dia berkata

Aisyah : Abah... Aisyah ken( dialek kelantan ) dah beshar... malam ni Aisyah tidur dengan Ain yer...

Tak tunggu jawapan... terus keluar kebilik kakaknya.

14 comments:

  1. ibu dan abah kata....
    (yessss........... ngehngehngeh...)

    ReplyDelete
  2. Fa...
    tapikan..
    ibu dia tak sanggup berpisah dgn aichah...

    ReplyDelete
  3. hehe..berpisah bilik je, hai mcm mana agaknya kalau ada orang tu nakkkk jugak pegi Korea. Huhuhu...Jangan akak ikut Aicah masuk bilik Ain sudah. Pastu doktor pun ikut sama sebab tak sanggup berpisah dgn akak...hihihihiiii....

    ReplyDelete
  4. fa...
    akak ni mungkin dah rasa lps ni dah takder anak kecik.. lg la payah nak pisah tidur dgn aisyah... kalau dulu tak sabar2 nak antar bilik sendiri.. yg ini... berat betul....
    hihihihihihihi.......

    ReplyDelete
  5. Ibu dan abah mengangkat kedua belah tangan masing2 sambil pandang kelangit menerusi tingkap balkoni yg baru dibuat oleh Ah Jack seraya berkata "syukur alhamdulillah" langsong mengenyit mata dan menaik2kan kening ala jianajen.

    P/S Akak, tulah ayat yg paling panjang pernah I karang semenjak I dilahirkan beberapa dekad yg lalu :-)

    ReplyDelete
  6. kak som...
    macam tau-tau jer u...
    u tgk cctv yer?

    ReplyDelete
  7. Salam DM.... merbahaya tau dh 5 tahun masih tidor sama.... nnt keluar cerita yg 'innocent' ha... pengsan nnt... ini pernah berlaku kat kwn KZ

    ReplyDelete
  8. salam kak zah..
    Insya'Allah...
    setakat ni anak2 yg 3 tu, tak ada apa-apa..
    see no evil.. hear no evil... kekdahnya...
    hehehehehe...

    ReplyDelete
  9. Lebih kurang sama dgn AISYAH saya, dah lama tak mo lagi tidu sekatil dgn kami.

    Tapi saya dan bapak dia lak yg rindukan dia tak naik katil di tengah malam...

    Bila suruh, dia sendiri dah tak mo, mungkin sbb dia rasa dah besar kot...

    ReplyDelete
  10. aisyah
    sama dengan si KC dah mula tido dengan ayong.. ;p
    tp..

    kadang kadang cari ibu jugak.. ;p

    ReplyDelete
  11. azie..
    bila anak dah penghujung... mungkin lama lagi kot baru boleh pisah...

    sya...
    macam itulah anak2 kita.. apapun akak cari ibu...
    kan best cenggitu...

    ReplyDelete
  12. he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata