Thursday, August 12, 2010

706 ~ Aisyah dan 'bouncer'



Malam bulan Ramadhan.. akak dan anak-anak yang bersekolah tidur awal. Abahnya dan Aisyah sering berjaga menonton atau pun membaca. Bila waktu sahur, abahnya akan cerita xtvt Aisyah yang melibatkan abahnya...

Aisyah : Abah.. tolong jaga saya...

Abah : Jaga??? Aisyah nak pergi mana?

Aisyah : Saya nak pergi bilik Qeeb ambil 'buaya' saya...

Abah : Aisyah kan berani.. Aisyah pergilah ambil...

Aisyah : Tapi ke... nanti Qeeb mawah saya... dia ambik buaya saya...

Abah pun menemankan Aisyah ke bilik kakaknya.

Sebaik pintu di buka... dengan beraninya....
Aisyah bersuara....

Aisyah : Abah.... itulah buaya saya yang Qeeb ambil. Itu katilnya....
( Penuh berani kerana Aisyah ada yang men'jaga'nya....)

Tanpa rasa takut, Aisyah terus mengambil buayanya daripada pelukan Qeeb....

Beraaaannnniiiiiiiiiii.......................


9 comments:

  1. Nape Aisyah takut dengan Qeeb? Qeeb akan bertukar wajah pada waktu malam ke? hehe.

    ReplyDelete
  2. hahahahahahaha...
    kak som...
    petang2 tengah2 kepanasan dan kelapawan ni u buat i ketawa...
    aisyah memang takut dengan qeeb... sekali qeeb jegil.. aisyah tak tentu arah....
    dalam rumah tu, hanya qeeb saja yang dia hormat selain daripada ibu dan abahnya....
    (mungkin kerana hanya qeeb seorang saja yang larat nak dukung dia bila dia keletihan jalan-jalan-serius ni...)

    ReplyDelete
  3. fa...
    buaya tu memang best dipeluk..
    kalau i beli lagi satu...
    yang 2 orang lagi tu???????
    baik i beli satu...
    sah-sah depa tahu buaya tu Aisyah yang punya...
    (bunyinya kedengaran macam cerita ahmad albab... harta2 ini ahmad albab yang punyer....hahahahaha)

    ReplyDelete
  4. Akak, I pun pengin gak buaya mcm tu..

    Aisyah mmg bahasakan diri dia 'saya' ke, Akak?

    ReplyDelete
  5. ja...
    U teringin??????
    nanti ajak TK pergi IKEA...
    macam-macam ada...
    Aisyah memang bahasakan dirinya 'saya'...... atau 'Achah'...

    ReplyDelete
  6. sayang sungguh aisyah kt boya tu sampai sanggup pasang bodyguard nk gi amik balik..

    ReplyDelete
  7. Ai..
    jangan tak tau..dahlah bawak buaya pergi penang sekali...
    masa nak mandi kat pool pun buaya ikut sekali....
    puaslah ibu dia dan kakak dia nak melayan...

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata