Sunday, August 08, 2010

697 ~ Dalam List.. No 5.. Rojak Padang Kota Lama



Malam pertama tiba kami terus ke Padang Kota Lama...
Makanan yang di cari ialah Oyster Telor... Rojak buah... Sotong Kangkong....
Kami memang lapar sejak dari KL... hanya lunch dengan Mc D...
sebaik tiba makanan... terus serbu tak sempat nak ambil gambar...


Hanya ini saja yang selamat di ambil....


Akak memang dari kecik cukup suka sengkuang china... depa panggil water chestnut...
( Sis.... u suka sengkuang cina??????...)


Suami pulak cukup seronok nampak sengkuang yang ada kuah dan kacang tabur...
dibelinya dan kami berebut makan...
teringat zaman kanak-kanak dulu...


10 comments:

  1. Tak pening keplakah masa ramai ramai dia orang datang ambil order?
    meegorengrojakbuahnasikandarpasemboqaiskacang....haha.dari pengalaman diPadang Kota.

    ReplyDelete
  2. cikgu..
    lg pening bila org pompuan/budak2 dtg mintak sedekah... sebab depa diupah sindiket...
    lepas sorang, sorang dtg terjah kita....

    ReplyDelete
  3. masa duduk flat kat jalan tun razak (masa tu kecik lagi ler) suka sgt beli sengkuah kuag tabur kacang tumbuk ni...bila pindah ampang tak dak plak org jual.

    ReplyDelete
  4. ...dulu-dulu kat jalan chow kit selalu beli sengkuang disapu dengan cili manis pastu ada tabur kacang...ermmmm...tekak kering jadi segar...ler ni dah tak jumpa...

    ReplyDelete
  5. grrrrrrrrrrrrrrr....geramnyerrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  6. zila...
    dulu2 sengkuang ni mmg sedap...

    ReplyDelete
  7. Syina...
    jika you memang suka sengkuang begitu... bila2 you jalan2 ke Penang... jangan lupa pekena sengkuang di gerai jual buah, Padang Kota Lama.

    ReplyDelete
  8. Yani...
    u belum tengok lauk2 dari Hameediya.... maunyer sebaldi air liur you....

    ReplyDelete
  9. Akak, I panggil sengkuang calit!!

    ReplyDelete
  10. he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata