Monday, May 17, 2010

Anjing ooooo anjing...


Psst kak som...
rejeki u.. i tunggu jugak si culprit di tingkap bilik I... akhirnya muncul jugak culprit tu...
dia tgh tinjau kawan baik nya yg sama species depan rumah cina jiran i...





Sejak dua menjak ni.. adalah seekor anjing yang tidak bertuan cukup seronok 'mark his territory' betul-betul depan pintu pagar rumah akak. Tiapkali kami nak keluar rumah atau baru sampai rumah, akan berlonggoklah ' bom macam periuk api ' depan rumah kami. (Nak cerita pun boleh geli dan kembang tekak....)

Lalu terjadilah kisah ini semalam... Si anjing kurang hajar ni ingin membuat hal lagi....
Kebetulan akak sedang memandang keluar tingkap dari tingkap bilik akak. Sebaik dia tiba depan pintu pagar akak, akak menjerit suruh dia pergi dari situ dengan menjerit 'shoooooo'... dia masih tak bergerak.. pandang tepat pada akak... terasa sama bingung dengan dia...

Lalu akak pun menyalak sama macam anjing. Eeehhh.. dia terus beredar.

Suami pun balik dari kerja.. akak pun bukaklah cerita...megah dan beriya-iaya ler kononnya...

Akak : Bila orang buat bunyi menyalak.. gong.gong..gung... dia pun pergi...

Suami : Puas dia pikir tah apalah pompuan ni dok jerit ... Mungkin pada dia Yang cakap "siang/petang/hijau/biru..." itu sebab dia lari... bukan dia takut... hehehehhehehehehe

Akak : Yer lah... apapun dia lawi... Tak kisah faham ker tak faham...

(gewam sungguh.. kita citer betul-betul kena ejek pulak...)


7 comments:

  1. cait!!!!
    suka2 longgok2 depan rumah owang...

    ReplyDelete
  2. doktor,
    memang rasa nak hempuk je anjing bengong tu.. depan rumah kita dia buat tandas awam...

    sya...
    macam gitulah kami l*k*b*n*.. suka berguwau...

    ReplyDelete
  3. Akak, mana anjingnya? Mata kita tak nampak..

    ReplyDelete
  4. lain kali mah u siap kan lastik...bila dia nak wat projek dia u lastik...dia tak bunyi wooo..bunyi dai mesti keng..keng..keng meraung anjing tu

    ReplyDelete
  5. kak som...
    gamaknya lepas i cakap/berbunyi macam anjing tu.. dia takut lagi nak singgah depan umah i.. macam kahat cakap, entah apalah yang i dah sampaikan dalam bahasa anjing semalam...hehehehehhe

    yani...
    nak kena carilah pistol air atau lastik. sekarang ada lagi ker orang jual lastik?...
    nantilah i cari jurubahasa anjing... apa bunyi yg patut untuk menghalau anjing.....

    ReplyDelete
  6. he style has lived much longer than its Abercrombie clothing counterparts from the 1980s; it may be because of its relatively abercrombie Jeans inoffensive style or because people just love Abercrombie Pants animals, but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet Abercrombie Tees sets in a cheetah print. These are common enough that you could even go to a department store and find them, Abercrombie Shorts so you should have no problem finding cheetah printed sheets and blankets if they are what you are looking for. These can be a great accent to a more contemporary home theme Abercrombie Sweaters , though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata