Friday, October 08, 2010

787 ~ Selamat bertugas SN Ros



Sempat jugak akak ambil gambar burung yg bernyanyi merdu pagi ini di depan rumah akak... Suami kata.. burung tu sedang bertasbih... sayang tak bawak keluar DSLR. Jika tidak tentu dapat fokus dekat-dekat gambar burung yang bernyanyi riang dan merdu...



Sebaik masuk opis, terdengar suara dibalik tabir Ah Kong. Suara yang sungguh familiar...
Yup.... SN Ros dah mula bertugas....
Rindunya... 2 bulan beliau cuti bersalin.. rasanya macam 2 tahun tak jumpa...


SN Diana adalah SN yang pertama sekali menguruskan akak sewaktu akak mula-mula masuk opis. SN Diana dan SN Ros banyak beri nasihat sewaktu akak mula-mula dialisis... Akak selalu terlebih air.. mereka sering menasihatkan akak dengan cara paling berhemah. Macam-macam contoh dan kata nasihat yang diberikan. Tapi, biasalah... dasar ketegak.... Lama-lama termakan juga nasihat depa... Alhamdulillah.. dan terima kaseh.... budi baik anda berdua akak kenang hingga akhir nanti....


Ini pula kerani bahagian hasil yang datang menggantikan Anis yang sedang cuti bersalin... Liza namanya... peramah dan mudah mesra..




6 comments:

  1. best petugas dan yg menjaga kita saudara2 islam kita. lebeh selesa nasihat menasihati. sebab tu saya memaut impian ingin tinggal sana :)

    ReplyDelete
  2. Bagus la nurse ni semua tak kisah pun orang snap gambaq depa. Azie dulu pernah dengar, kalu sedang bertugas (terutama hospital lah), memang dilarang sama sekali kita ambil gambar depa semasa dalam tugas.

    Tak pasti apa sebabnya. Takut kita saman depa kot.. (kalu ada kes)

    ReplyDelete
  3. madora...
    Alhamdulillah...
    bila dalam opis suasana macam keluarga... especially sesama islam... memang selesa.. Kami rapat dah macam adik beradik/anak beranak... memang mesra. Memamg suasana begitu menjadi sesuatu yang penting buat pesakit dan juga buat petugas. Bila hati gembira nak bertemu, kita seronok bila saja bertemu.
    Insya'Allah... semuga impian u hendak tinggal di malaysia (betul?..) akan terlaksana.....
    Madora.. u ada FB tak? kalau ada cuba u contact akak di FB. Akak guna account Rahmah Mohd Zin...

    ReplyDelete
  4. Azie..
    memangpun kadang2 separuh department yang akak pergi dengan suami, suami tak kasi ambil gambar... katanya memang tak boleh ambil gambar.. tapi knowing akak ni memang ketegak.... Akak tak kisah sebab akak bukan niat tak baik... akak cuma nak mengabadikan gambar doktor, SN, MA dan petugas2 yang baik-baik budi.... itu saja.. tiada niat nak menganiaya mereka...

    ReplyDelete
  5. tnk Q akak doakan saya. memang hati dah lama nak tinggal sana tapi belum diizinkan. maaf kak saya takde FB. tak pandai IT, baru2 ni je saya baru berjinak2 membaca blog dan berkenal2 :) nanti saya email akak :)

    ReplyDelete
  6. Madora...
    Okay...
    alamat email akak
    rahmahkahar@hotmail.com
    rahmahkahar@yahoo.com

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata