Thursday, April 28, 2011

1022 ~ Anak Bongsu Ibu.....


Budak ini kalau hari Khamis, Sabtu dan Ahad... memang pandai...
Dia tidur selena-lenanya...
Bila Hari Isnin, Rabu Dan Jumaat...
bila ibunya sedang bersiap-siap nak ke ofis, dia pun boleh bangun... walhalnya ibu dia punyalah buat kerja pelan-pelan... tapi tetaplah dia akan bangun... merengek tak bagi pergi...
Kalau hari ibu dia memang tak ke ofis..
malam sebelum tidur dia dah Saiko ibu dia...
Dia cakap :
Ibu, esok ibu ada kan temankan saya...
ibu ada kan masa saya pergi sekolah..
ibu ada kan masa saya naik bas sekolah....
ibu ada buatkan saya makanan sebelum saya pergi sekolah?...

Jadinya pagi ini..
ibu dia bangun lambat...
tidur sama-sama dengan dia...
sama macam arwah emak ibu dia yang masa ibu dia kecik-kecik dok tidur sama-sama dan
pelok/gomol anak dia....

Hajatnya:
Nak biar dia tidur puas-puas...
lepas tu hantar dia ke sekolah sendiri...
(kesian dia.. seminggu sekali jer dapat dihantar ibu dia...)

Saya suka hari cuti dialysis.......





I might have been in love before, but i never felt this strong

LUEM

12 comments:

  1. saya suka tengok muka budak masa tido~~nampak innocent sangat~~

    ReplyDelete
  2. mak sedara saya yang kena masuk ofis macam akak, kalau hari selasa, khamis, sabtu... dia panggil 'hari servis'

    ReplyDelete
  3. memang anak ibu...ntah2 ibu dia masa dolu2 pon cenggitu kut...heheh

    ReplyDelete
  4. Akak, ahad ni jemput dtg melaka ye..kad ada ditepek kt blog ^___^

    ReplyDelete
  5. chomeynyerr anak ibu tewww.. uhuhu

    ReplyDelete
  6. bujal...
    makcik bila memandangkan wajah anak tidor..(yg keciklah...aisyah) memang sayu sangat....rasa sayang sangat....

    ReplyDelete
  7. KOG...
    akak panggil 'hari ke ofis' saja... lepas ni dapat idea 'hari servis' pulak... servis segala kekotoran yang tersimpan dalah darah untuk cucian yg lebih bersih.... hehehehehehe..

    ReplyDelete
  8. Shina...
    ibunya lebih kuranglah dengan anaknyalah... perangai ibunya banyak menurun kat anaknya... kadang2 macam nampak cermin.. takut jugak kadang2 tu....

    ReplyDelete
  9. Ai...
    Rasanya minggu ni kami tak balik melakalah... tapi jika katanya ada rezeki nak makan nasi minyak kenduri AJ dan Naimah... mana tahu... sampai pulak akak sekeluarga.... rezeki, ajal dan maut semua di tangan Allah....

    ReplyDelete
  10. en me...
    anak ibu comei macam ibunya tau... hehehehehe...
    (baca boleh percaya pun boleh...)

    ReplyDelete
  11. GB...
    weekend ni peloklah ibu GB... dia pun menunggu2 anak sulongnya memeloknya macam waktu kecik dulu.... :-)

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata