Monday, April 25, 2011

1020 ~ Kepak Ayam Punya Kisah....





Lokasi Kejadian : Ruang Makan.

Pelakon Utama :
1. Aisyah.
2. Ibu Aisyah.
3. Zahrah.

Waktu Kejadian : Sebaik Aisyah Pulang sekolah.

Aisyah pulang sekolah pukul 3.30 petang. Ibunya dengan semangat jati diri ibu mithali telah menyediakan chicken wing panggang untuk Aisyah. Sebelum itu kami semua sudah makan tengahari dengan Nasi Ayam.

Sebaik Kepak Ayam pun masak...piranha warga rumah no 8, duduk mengadap Aisyah yang sedang makan Kepak Ayam Panggang di meja makan. Memang sungguh menyelerakan..

Gambar dibawah ini adalah hasil gugelan...
Gambar Kepak Ayam yang akak masak tak sempat nak diambil kerana telah dibahammakan oleh piranhapenghuni rumah no 8.



Dengan sabarnya kami semua para piranha menanti dengan penuh keimanan kesusilaan dan kesopanan....

Tiba-tiba kakak bersuara :

Zahrah : Bestnya kalau saya jadi Yoda... saya pejamkan mata... Kepak Ayam itu sampai pada saya....

Memang lawak mendengarkan kata-kata Zahrah. Sanggup menjadi Yoda hanya kerana hendak menikmati Kepak Ayam.???...

( Untuk yang tidak mengenali siapa Yoda.. beliau adalah watak dalam Filem Star Wars dan memiliki kekuatan dalaman seperti mengalihkan kapal angkasa hanya dengan menutupkan matanya danberjaya mengangkat kapal angkasa yang terbenam dalam lumpur...)




10 comments:

  1. Saya ingatkan para piranha adalah sang kucing-kucing!!

    ReplyDelete
  2. Sya...
    masa zahrah mengatakan nak jadi Yoda, lagilah kelakar sebab bayangkan untuk nak makan ayam, dia sanggup berbadan kecik dan muka bekedut macam Yoda....

    ReplyDelete
  3. Doktor...
    piranha berekor vs piranha kepala hitam semalam.. yang berekor kira mudah nak halau, piranha kepala hitam yang payah nak halau....hehehehehehehehe

    ReplyDelete
  4. yoda cakap selalu langgang tunggang.kepak panggang makan ajak tidak pun?

    he~~

    ReplyDelete
  5. bujal...
    hehehehe... u mememang kenal Yoda...
    beli hari kepak panggang lagi nak masak banyak2...

    ReplyDelete
  6. kat rumah no8 tu kena makan ikut giliran ye? kalau adik belum siap makan, kakak kena tunggu dulu?

    ReplyDelete
  7. imaginasi anak-anak selalunya melangkaui batas....seronok dengar dan tengok keletah depa!

    ReplyDelete
  8. KOG...
    kat rumah no 8... bila time makan, semua makan... tapi kalau yang tak makan lagi selepas waktu makan (misalnya belum balik sekolah) bila dia makan... otomatik piranha yg dah kelaparan semula akan mengadap menunggu nak tumpang makan... Ngeee.....

    ReplyDelete
  9. Uncle...
    itulah.. memandangkan sikakak pendiam orangnya.. sesekali bla dia bersuara/buat kenyataan.. kami mesti terbarai ketawa....

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata