Tuesday, April 12, 2011

1005 ~ Kisah Eksyen...






Semenjak dari mula kami berumah dan bertangga... hal-hal mengenai memasang road tax pada cermin kereta terletak pada 'bahu gemala' akak. Tugas suami adalah menyediakan segala yang perlu untuk membayar road tax dan keretanya. Akak hanyalah bertugas memasang itu road tax pada cermin kereta. Sangat mudah sajer, ma....

Seingat akaklah...macamlah dah berpuluh-puluh tahun dah tugas memasang road tax hanyalah akak yg bertanggung jawap. Samaada senget atau lurus tegak... hodoh ataupun cantik sama semetri.... semuanya terpikul oleh bahu akak. (Haaa....... u all sanggup tak?)


Sesiapa yang lama kenal akak pernah terbaca kisah akak memasang smart tag. Punyalah lama menunggu suami nak memasangnya, akak pun mengambil keputusan 'hmmmmm tak boleh jadi ni.... aku mesti bereskan... 'Tapi entah cammana.... setelah puas akak mengukur ke kiri dan ke kanan.... entah macamana masa memasangnya jadi TER Senget... Suami tak TER Kata apa... Banyak kali juga dia menjadi suami yang mithali kepada suami yang menyesali...... tapi bak kata orang tua-tua.... Nasi already menjadi porridge... What to do??????..


So.. dengan semangat yang membara.... kisah kali ini pulaknya... akak harus memasang road tax... Dah bertahun jugak JPJ dok menukar road tax kepada jenis yang mudah koyak... terus melekat dan memang payahlah kalau hendak melekatkannya. Pernah akak rasa, kalau boleh upah orang pasangkan, akak sanggup mengupah orang.
Tapi kan...orang tua-tua ada kata.... 'prektis make perrrrrfeekkk..Dah selalu agaknya bertugas memasang road tax.. maka dengan megahnya akak ingin bagitau dan hebahkan disini.....


1 - Road tax akak betul2 simetri....
2 - Road tax akak tak koyak sikit pun.....

Jika adalah antara sahabat2 akak ingin mendapatkan panduan memasang road tax...
sila dial di talian..

1-800-800- pasang road tax.

saya sangat sayangkan awak..

LUEM

6 comments:

  1. saya paling malas pasang roadtax~~bagi saya petua!!haha~~

    ReplyDelete
  2. bujal....
    petua?...
    pengerasnya ialah bag pinjam ainul....
    hihihihihi...

    ReplyDelete
  3. doktor...
    wd40 bekalan baru..yanglama dah lama habis...
    :) :) :)
    Pandainya doktor....

    ReplyDelete
  4. Samalah kita Akak.. I je yg tahan sabaq dgn road tax yg ala2 menyeksa rakyat jelata tu.. Tp adalah dimaklumkan bhw setakat ni I tak pernah buat sampai terkoyak.. kalau tersenget skit tu, mahap2lah.. afterall TERsenget je, kan?

    ReplyDelete
  5. ja...
    memang sangat menyeksa jiwa dan raga bila nak tampal road tax baru... Yang TL pandai menyuruh jer.. dia tau siap dan nak bawak kereta dengan road tax baru sebab tak mahu kena tahan.
    Yes ja.... afterall... what is TERsenget bila u betul2 tak sengaja.... Kan????

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata