Saturday, September 25, 2010

766 ~ Nikmatnya bila berbuka.....Alhamdulillah...



Dimulakan dengan bismillah...
opppssssss......
silap...
dimulakan dengan azan maghrib.....

kemudian....
sebaik-baiknya makan buah kurma....
istimewanya ada kurma special....
dihantar terus melalui GDex...
(Kami memang berbuka puasa enam dengan kurma ini sahaja..... thank you sis....)



Kemudian....
sendok nasi....
oppppsssss lupa lagi.....
ulangbalik semula....
doa buka puasa...
doa makan.....
baru lah sendok nasi....

Harap abaikan saja langkah-langkah tersebut.....
sebaiknya ambil saja nasi dan terus sendok kuah..
sedap ni beb....
Masak Lemak Pucuk Paku dan Udang Galah...
( Ja.. mudah-mudahan pucuk paku tepi sungai di sinun..... you boleh makan.... i akan masakkan special untuk you....)


Jangan lupa sebagai penyedap selera....
Goreng ikan patin....
Hmmmmmm...Mmmmmmm......



Setelah bertambah 3 kali nasi...
Langsai....

Alhamdulillah...



Jangan lupa...
Murtabak KL...
(Okaylah.. tapi memang tak boleh nak lawan murtabak raja atau murtabak hameediyah...)



12 comments:

  1. Sedapnya gulai pucuk paku dengan udang galah. Kalau tak habis esok pagi boleh dikeringkan jadi macam rendang pucuk paku, makan dengan nasi panas. Sedaaaaapnya! Selamat berpose 6, hajah.

    ReplyDelete
  2. Bergenang ayaq mata I tengok masak lemak pucuk paku Akak.. Nnt kita berkelah kat tepi sungai tu, bekal nasik dgn masak lemak udang galah yg kita pancing sdiri, na Akak?

    ReplyDelete
  3. amboi meleleh ayaq lioq tengok masak lemak tu.eh kalau ada sambai macang gerenti mak mentua lalu pun tak peghasan.
    Selamat berpuasa 6.

    ReplyDelete
  4. kak hajah nora...
    terus terang cakap... memang sedapppp... memang dah terasa kalau ada tinggal lagi sampai esok, saya akan keringkan buat macam rendang....
    terima kaseh...

    ReplyDelete
  5. Ya adinda ja...
    janganlah adinda berhiba melihatkan masakan itu kerana rasanya biasa-biasa jer....
    nanti di sana, di tepian sungai... kita bertiga (jgn lupa kekanda KS kita pula...tentu dia ingin turut serta) sambil duduk mengail udang... kita bersembang....(bahana nak kasi rhyme...)

    ReplyDelete
  6. cikgu...
    jika adalah sambai machang.... sure dengan cikgu-cikgu lalu pun saya tak perasan... mujuqlah saya tak buat.....

    ReplyDelete
  7. Mah,

    Saya yang baru balik makan kat luar ni pun tertelan-telan ayaq lioq tgk masak lomak paku udang galah!

    Dan, kagum jugak, Mah boleh makan sampai tiga pinggan! Tu baru berbuka puasa...kalau hari tak puasa, harus mentong tiga empat kali! Haha!

    ReplyDelete
  8. lili...
    janganlah percaya saya makan sampai tiga pinggan... saya cuma pinggan yang pertama saja penuh... bila tambah kali kedua dan ketiga, sikit-sikit jer... kalau sampai tiga pinggan, memang tak boleh nak kawal berat nanti.....hihiii...

    ReplyDelete
  9. armouris..
    terima kaseh atas info mengenai puasa....

    ReplyDelete
  10. Selamat Berbuka Puasa.

    Hmmm asyik teringat Murtabak Raja yerrr.

    Pucuk Paku Masak Lemak gitu, saya pun suka. Patin digoreng, tuang kicap skit, perhhh!

    ReplyDelete
  11. azie...
    tq...
    murtabak raja memang sedap....

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata