Wednesday, September 01, 2010

742 ~ Kerja di rumah pulak...


Sedang akak memasak tengahari tadi tiba-tiba datanglah si budak berbaju kurung merah menangis-nangis mengadu...

Aisyah : Ibu.... lainkali ibu jangan ambil Qeeb dari sekolah. Biarkan dia tinggal dekat sekolah...

Ibu : Kenapa? (Bunyi memujuk)..

Aisyah : Qeeb marah saya....

Akak dah dengar awalnya butir-butir yang dia di marah oleh Qeeb.

Aisyah : Ibu... nanti tinggal dia kat shekolah.. biar polis ambil dia dan masukkan dia dalam penjawa....

Ibu : Amboi... seriusnya kesalahan Qeeb ni.... sampai kena masuk penjawa...

Aisyah : Iyer.... Lepastu ... suruh cina kedai gunting rambut botakkan kepala Qeeb.. biar dia takder rambut....

Ibu : Aisyah... serius betullah kesalahan Qeeb pada Aisyah... betul ker Aisyah nak biar Qeeb masuk penjawa....

Aisyah : Betul.... saya tak suka Qeeb...

Ibu : Aisyah kalau Qeeb tak da kat rumah ni... kita semua susah.... Sebab.. kalau Aisyah main dengan Ain.. lepas tu Aisyah tertidur di lantai.. siapa yang dukung angkat Aisyah masuk bilik ibu dan tidurkan Aisyah atas katil????... Qeeb jugak...

Aisyah mendengar dengan penuh minat... Dapat dia rasakan apa yang akak beritahu itu benar...
Tiba-tiba Qeeb datang ke dapur dengan hidung yang berplaster... (Biasalah Qeeb... dia dengan plaster..berpisah tiada.. dari kecik hingga dah umur 14 tahun.... )

Aisyah : Qeeb... hidung Qeeb kenapa?...

Hmmmmmm.. Dah lupa dah Aisyah dengan kemarahan dia tadi terhadap Qeeb...
Gitulah hari-hari...

Akakpun bukan hanya di Opis ada kaunter pengaduan.. dirumah pun sama juga.....
( Yang... Orang rasa elaun bulan ni naikkan sikit..... masuk kategori....'Elaun Serabut Otak...')

15 comments:

  1. budak budak kannns.. ehehe

    ReplyDelete
  2. elaun untuk I???? hehehehee......

    ReplyDelete
  3. en me..
    kita yang tua ni kadang2 ter ikut jugak dengan emo budak2.. yang sorang ngadu macam ni.. yang sorang ngadu macam tu...
    apapun budak.....

    ReplyDelete
  4. Fa laling...
    elaun untuk you....
    elaun untuk you ...
    tak ker Tuan Atip dah bagi minggu lepaih?????
    hihihihihihihiiiii...
    (mana nombor akuan beb???...)

    ReplyDelete
  5. opppppssss...
    nak tanya sebenornya...
    mana nombor akaun.....
    Fa...
    jangan lupa tengok kat fb akak orang bota order pizza....

    ReplyDelete
  6. dah namanya budak2 kan kak...

    saya ni tegur ulangkali.. dorang elok2 jer bebaik macam takde apa-apa.

    ReplyDelete
  7. Salam DM

    wah... biro kaunter pengaduan di opis & di rumah. Maknanya... public relations baguslah.... sedia 'meminjamkan telinga' mcm CS tu... dia pun tempat kwn2 mengadu... sbb dia tahan rahsia...

    ReplyDelete
  8. azrina...
    mana2 budak akan sama sajerlah kisahnya... itulah hiburan kita sebagai parents...
    lepastu.. depa kalau marah sesama depa kejap jer.. kita yang tua ni kalau masuk campur..dahsyat....

    ReplyDelete
  9. kak zah..
    itulah nak ceritanya.. kaunter i dimana-manapun ada...
    PR memang bagus...
    Wah.. kak som kita pun ada kaunter juga...(dah agak dah...)
    pssttt kak zah...
    agaknya gaji kak som kita lagi mahal dari gaji i...

    ReplyDelete
  10. Salam..
    Kak Som datang nih ha membawa perkabarans...

    Akak, pinjam sat kertas kerja untuk memohon kenaikan elaun. Nak digezetkan 'elaun kecemasan yg betul2 cemas'. Sekian, tewimakasiiiih.

    P/S: Mama, auwwww..

    ReplyDelete
  11. kak som...
    berdebar-debar agaknya hati you pagi2 ni kena sebut...
    permohonan u awal lagi dah lulus...

    ReplyDelete
  12. sya..
    samalah anak you dan anak akak....
    apa cerita KC sekarang???

    ReplyDelete
  13. haih, keje kerajaan pun dah dapat elaun 500 semalam! tukar post la kak...

    ReplyDelete
  14. KOG...
    akak dah hantar surat nak mohon kerja kerajaan...

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata