Tuesday, March 01, 2011

964 ~ Taktik nak cuti


Alasan Pertama.
Sewaktu ibunya cuti...

Aisyah : Ibu,.. nanti talipon cikgu saya kata kakak saya dah demam... saya tak boleh pergi sekolah...

Ibu : Apasal pulak kakak awak yang demam awak yang tak boleh nak pergi sekolah?

Aisyah : Sebab.. nanti dia menangis.. saya nak kena jaga dia....

Alasan Kedua.
Sewaktu ibunya tiada dirumah...

Bibik : Adik.. bangun ayuh... kita siap-siap pergi sekolah...

Aisyah : Saya demamlah....

Bibik : Tapi ibu adik bilang.. adik kena pergi sekolah katanya adik sudah sihat....

Aisyah : (dengan suara hampa) okaylah......


Alasan Ketiga.
Setelah Alasan pertama tak diterima...

Aisyah : Tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...........

Ibu : Kenapa Aisyah?..

Aisyah : Kalau saya tak pergi sekolah saya tak jadi pandai....(reverse saikologi...)

Ibu : Memanglah.. Aisyah memang kena pergi sekolah biar jadi pandai...

Aisyah : Tapi saya pandai eja... ONE-one..TWO-two...THREE-three....FOUR-four

Ibu : Aisyah boleh belajar banyak lagi kalau pergi sekolah.

Aisyah : Takpa.. lainkali bila saya pergi sekolah, saya boleh belajar lagi...

Ibu : Aisyah mesti sekolah hari ni...

Aisyah : Tapi saya dah pandai eja....

Ibu : Aisyah pergi sekolah yer...

Aisyah : Okay... ibu jagakan Ain yer... Aduh.... sakit perut lah ibu.... Ibu... tak payahlah saya sekolah sebab nak jaga Ain.... Aduh... sakit perut... macamana nak pegi sekolah..sakit perut....

Ini gara-gara dia lihat Ain tak ke sekolah...


kerana kasih dan sayang telah menerbitkan rasa rindu

LUEM

12 comments:

  1. la, rupanya kalau kita cakap sakit perut tak nak gi sekolah tu, mak kita tahu ye kita tipu? hahaha. (kita selalu guna taktik tu masa sek rendah) :)

    ReplyDelete
  2. aisyah tak payah jaga Ain..
    abah awak kan Doktor !!
    .
    .
    kak!!
    you got mail!

    ReplyDelete
  3. wakakakaka...banyak sungguh auta dia xmo g skolah. xleh kasi BB baca ni. nnt dia tiru auta si aisyah! ^-^

    ReplyDelete
  4. Akak

    Bakat 'berlakun' Aisyah memang terserlah. Mungkinkah dia juga akan laungkan "lihatlah donia?" *macam yg ibu dia buat kat sinun?*

    ReplyDelete
  5. macam2 alasan yg pernah saya terima dari anak murid saya..memang menggelikan hati.

    ReplyDelete
  6. KOG...
    taktik sakit perut tu taktik dah lama sangat dah... even ibu aisyah pun dah pernah guna pakai... sebab tu dah tak laku lagi..

    ReplyDelete
  7. Doktor...
    Patutnya ibu aisyah jawap cenggitu
    mail dah baca dan balas...

    ReplyDelete
  8. Ai..
    segala citer berkaitan auta aisyah, jangan tunjuk BB dan segala auta BB jangan tunjuk aisyah.. biar kita mak-mak jer yang tahu... Hokay..???

    ReplyDelete
  9. Kak som..
    bakat lakunan Aisyah memang dari darah seni yg mengalir dari ibu dia... tapi setakat itu sajalah.. tak mungkin aisyah dapat melaungkan 'lihatlah donia'...

    ReplyDelete
  10. Puan Hani..
    anak-anak ni memang kelakar... ada saja telatah mereka yang menghiburkan kita ibunya...

    ReplyDelete
  11. Alasan keempat:

    Ibu je lah yg pi skolah.. Saya duduk umah, jaga laptop.. Kesian Ibu, letih dok jaga laptop siang mlm..

    ReplyDelete
  12. ja...
    sekarang ibu dia bawak laptop ibu dia ke opis... lg siang lg kena jaga....

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata