Thursday, April 30, 2015

752 ~ Kehilangan Surat beranak..


Asalnya surat beranak anak sulong yg hilang bukan hilang sebenarnya...
( kalau tgk cerita Sixth Sense ) barang2 kita tak hilang ... Cuma DIALEHKAN tempatnya oleh kuasa2 tertentu...  - sebab ayat yg terkenal dari budak tu " I see dead people"....

Okay.
Dalam hati mmg sangat serabut bila kehilangan Surat Beranak. Mula2 kehilangan passpot. Dah buat polis repot di Siasatan Jenayah.. Then buat polis repot biasa.. 
Bila pi Jabatan Immigrasi depa nak jugak surat beranak anak sulong walau dah lepas umur 18.

Cari punya cari dekat dua minggu masih tak jumpa. Declare hilang.

Susah hati sebab tak tahu procedure macamana. Nak kena panjat tangga Jabatan Siasatan Jenayah lagi ke kemudian baru buat polis repot? Itu yg dok tangguh sampai suami lapang masa
Nak pi buat polis repot.

Sehinggalah pagi td, akak talipon jabatan pendaftaran tanya kena buat polis repot tak jika nak buat surat beranak gantian, kata pegawai tu tak perlu.

ALHAMDULILLAH
Berita baik ni...

Seawal pukul sembilan dah tiba jabatan pendaftaran. Ambil nombor depa bagi borang suruh isi.
Isi borang bg maklumat yg kita ingat...
Mujurlaaa masih ingat.. Jika tidak mahunya kena soal siasat juga tadi..

Dapat nombor kaunter Anak Angkat.maybe sebab  takda kaunter Kehilangan.

Sekejap jer.

Kemudian dipanggil dan depa print salinan surat beranak.. Baca dan setuju jika semua butir2 salinan itu benar...buat bayaran rm5 sekeping.
Tunggu sat.

Kena panggil semula..
Ambil  surat beranak baru.
Buat akak mmg cantik surat beranak baru ni.
Besar daripada surat beranak anak kita yg Lahir tahun 2000.
Anak kita yg lahir tahun awal 90an masih tulisan tangan dan lebih kurang sama dgn kita yg lahir tahun 60an.

ALHAMDULILLAH.
Dengan surat beranak baru terasa bagai lahir semula.
Especially baca tang sini :


Kanak-kanak/Child tu.....
RAHMAH BINTI MOHD ZIN
Walau umuq dah 50...

ALHAMDULILLAH
nak buat gantian kehilangan Surat Beranak sangat mudah... Taklah susah dan serabut mana.
Tp mesti lahir kat Malaysia
Anak org Malaysia...

8 comments:

  1. yang penting ruangan 'Kanak-kanak' tu hehehe.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar aizamia..
      'Kanak-kanak' 50tahun...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. untonglah kanak2 tu dpt surat beranak baru & cantik. kita punye tulis tangan aje... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom tukar....
      Best dapat nama kat ruang kanak2...
      Rasa muder tetiba..

      Delete
  3. Lega aih....selalunya macam tu lah...kalau dengar orang cakap memangnya payah tetapi bila buat sendiri selalunya tidak begitu...alhamdulillah semuanya selesai!

    ReplyDelete
  4. Benar tu uncle
    Mmg lain org lain cara mereka hadapi masalah yg sama..
    Kita cuba dan berdoa akan dipermudahkan segala urusan kita.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata