Tuesday, December 04, 2012

473 ~ Konpius jadinya.....



Cuti sekolah sudah hampir sebulan. Qeeb minta kebenaran hendak keluar bersama kawan-kawan sekolahnya di Alamanda.

Qeeb : Ibu, nanti hari khamis ni Qeeb nak keluar ke Alamanda dengan SS dan Fasya...

Ibu : Tanya abah dulu..

Qeeb : Abah, nanti hari khamis ni Qeeb nak keluar gi Alamanda dengan Ss dan fasya..

Abah : Tanya ibu dulu...

Qeeb : Qeeb dah tanya ibu, ibu suruh tanya abah...

Abah : Qeeb tanya jer ibu sampai hari Jumaat...

Hahahahahahahaha
memang takderlah jawapannya tu...
Anak nak keluar hari Khamis... abah suruh tanya sampai hari Jumaat...


14 comments:

  1. Salam Sejahtera,

    So cute jawapan ayah, tanya ibu sampai hari jumaat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sejahtera buat kak nani juga....
      Saya pun tak sangka abahnya sampai jawap mcmtu nak melepaskan diri....

      Delete
  2. arghhh stressnye jawapannn..!! hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gB...
      Stress mmg qeeb rasa stress...

      Delete
  3. scenario serupa kat sini! budak kecik sangat frust. akhirnya mak juga yang kena beri jawapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madora...
      Jd ibu bapa mmg diuji mcm2
      Ujian ni maybe mudah tp bila depa dah duduk sendiri nanti? Itu yg payah nak lepaskan depa mudah2...

      Delete
  4. heheh memang selalu juga terjadi begitu pada kami laki bini. Heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azie...
      Punya anak mmg kena hadapi semua ni, kan... Tak bole tidak...
      Tidak yg sulong, yg kedua...

      Delete
  5. Nanti bila Qeeb dah besar, berkahwin dan ada anak; jangan heran kalau jawapan yang sama diberikan terhadap soalan yang sama oleh anak Qeeb.

    Masa itu Abah jangan komen apa-apa kat Qeeb, ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM..
      Masa tu abahnya akan berkata dlm hati..
      "kesiannya cufu atok...."

      Delete
  6. assalam...jawapan yg buat anak fening kepala dan merajuk juga...hihi..tapi tulah...mak juga yg kena pndai mnyusun ayt dan pujuk balik hati anak..sebab.dlu mak abahdil pun camtu...kdang2 dil pernah bertanya juga,napelah control sangat.dh besar dah abis belajar,pasu keje pun masih ada bodyguard,jika nak kluar mana...dil anak perempuan tunggal....tapi..akhirnya dil mengerti..dah jadi mak,baru paham.....tambahan pula zaman sekarang....hm...mcm2....moga qeeb akan mengerti...:-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussallam Dil...
      Alhamdulillah... Dil faham mengapa ibuabah Dil jaga mcm tu... Mudah2an anak2 makcik tahu bukan sengaja ibuabah depa buat begini.. Even tak beri depa duduk asrama.....

      Delete
  7. Bab anak2 ni memang la buat kita serba salah..Kadang tu terpaksa buat2 tegas walhal hati di dalam kalau boleh nak bagi semua yg mereka nak..Itu lah disiplin nama nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu...
      Benar tu..
      Jika boleh sbg ibu nak turutkan jer kehendak anak, tp mmg ada batas2nya. Nak bg anak tahu yg baik dan yg buruk sbb mereka baru nak hidup belum jumpa masalah2 manusia berbanding kita yg dah jumpa macam ragam manusia.....

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata