Thursday, November 03, 2011

202 ~ Sebelum terlupa..




Umur makin meningkat... Dah sampai penghujung. Jika dalam larian 400meter... kita sudah di final lap.. Di usia yang sudah hujung ini dah banyak yang kita lalui sejak lahir dahulu. 47 tahun tu... bukan waktu yang sedikit... 



Deli Rasita antara teman yang sama membesar sejak dari akak kenal apa itu kawan. Dia menjadi teman yang paling rapat sejak zaman sekolah. Kebetulan kami berjiran, ibunya Puan Shamsiah mengenali ibu akak. Jika apa-apa hal yang melibatkan kami, ibu kami sering merujuk sesama mereka. Memang kami sangat rapat.

Bila cuti sekolah, rumahnya menjadi tempat akak meluangkan masa. Kami suka main Monopoly. Kedua ibu kami tidak susah hati jika tahu kami ada sama-sama. Tak akan kemana hilangnya akak, jika bukan kerumah Deli dan tidak akan kemana juga Deli jika bukan di rumah akak.

Ada sekali tu, ibu Deli membawa kami ke Taman Tasik Perdana semata-mata untuk bermain Roller Blade..

Bila masing2 sekolah menengah, walau tidak sekelas, kami sering pulang bersama-sama dengan berjalan kaki. Pernah sekali tu selepas sekolah akak membantu Deli yang membantu tuanrumah yang disewanya menjual di gerai depan Yayasan Anda Jalan Hamzah, Kg Baru. Tiada gaji pun cuma dapatlah minum dan makan percuma.

Apabila Deli berpindah ke Taman Selayang Baru dan Gombak... akaklah orang yg pertama akan datang kerumahnya. Sebaik Deli beritahu dia berpindah, akak akan mengikutnya balik selepas sekolah.

Sekarang masing2 dah berusia... Anak2 pun dah besar-besar. Kenangan kami semasa kecil-kecil dahulu selalu kami ceritakan setiapkali bertemu.

### Sebagai peringatan untuk diri sendiri.

8 comments:

  1. Untung akak ada kawan baik dari kecik sampai ke usia begini. Mg persahabatan kekal selamanya.

    ReplyDelete
  2. 47 tahun da makcik?macam muda je lagi muka tu~~

    *bodek~hehe~~

    ReplyDelete
  3. Ate..
    sebenarnya ada lagi yang menjadi kawan akak sejak kecil... makin dah meningkat usia ni,semakin kita menghargai kawan2 lama kita...
    Teima kaseh atas doa...

    ReplyDelete
  4. bujal...
    Vodek baik punya....
    Apapun TeriMa KaSeh...(style alleycats)

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata