Wednesday, November 09, 2011

207 ~ Cakap memang senang....







Di persimpangan lampu isyarat yang sudah berwarna hijau.

Anak : Ibu, Jika ibu laju sikit pun tak pa ibu....

Ibu : Iyer.. memang takpa... sebab jika kena saman orang yg bawa kereta yang kena saman dan orang yg suruh bawak laju tak apa-apa...

Anak : Tapi ibu pun kalau ada kereta depan kereta kita dan gerak lambat-lambat kat lampu isyarat.. ibu pun marah jugak... " Oiiii... cepatlah.. tembel betul...!!!"

Hah!... Kena sebijik...
sebab itu kalau bawak kereta dengan anak-anak, ibunya mesti jangan tunjukkan teladan yang tak baik... Kan?????
What say you Kak Ja, Kak Som dan Kak Lili?????

12 comments:

  1. Kak Lili says:

    Okay aje! Kita bako keter depan tu kalo slow bebenor...Oops! ;p

    ReplyDelete
  2. kalau suami saya ..dah gerenti dia kata ..ni mesti K***** ni...

    ReplyDelete
  3. tembel ??



    *pB*

    ReplyDelete
  4. heheheheee...

    Akak, tempat kita takde lampu isyarat rona hijaulaaaa... Caner?

    ReplyDelete
  5. Lili...
    Hahahahaha...
    jom tepuk tangan....
    Gip Me Pai....

    ReplyDelete
  6. Kak Ezza...
    Ayat apakah itu???
    hehehehehehe...

    ReplyDelete
  7. pB...
    Tembel tu.. maknanya Lembab... Lambat... Terhegeh-hegeh... (Jgn rujuk DBP punya kamus... ini akak punya fahaman saja..) Hehehehehe...

    ReplyDelete
  8. Kak som..
    jika takder..
    maknanya.. u dok langgau yg merah ajalah yer????
    lagi terrer u....!!!

    ReplyDelete
  9. anak akak yg tu boleh kawan baik dengan abang ariq
    ibu laju bu..laju.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sya...
      laju..laju..laju
      weeeeeeeeeeee...

      Delete
  10. Bila drive, bawak bekal kapak.. Kalau traffic lite tu merah, turun kasi cantas je!!

    Kita kennn.. sbb rajin mandi, ebeli taim kita smpai traffic lite, musti kuar lampu green karer!!

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata