Monday, June 24, 2013

554 ~ Bukan nak Ngengada.....tapi betul....



Bila makan ni
.
.
.
.


 .
.
.
.
.
.

ini.....




.
.
.
.
.
Ini...





.
.
.
.
Maupun yang ini...




.
.
.
.
.
 Dan yang ini juga...






Perut takder pula meragam..
tidaklah sampai seminggu kesannya...

Tapi...

.
.
.
Jika yang ini ... silap haribulan...
Mau merana juga perut sebab cili api...




Akhirkata...
Umur dah semakin meningkat..
perut pun dah tak larat dah nak melayan tekak yg minta macam-macam...
berpada-padalaaaa...
nak makan ... pikir dulu kesannya...
jangan main makannnnn jer....

( Peringatan buat diri sendiri setelah dekat seminggu perut sebu... menganggu perjalanan dialysis juga....)

14 comments:

  1. Replies
    1. Sya...
      akak belummm beranni.... ekekekek
      buat sambal belacan pun guna cili hidup...

      Delete
  2. i yang tak makan pedas ni pun perut tak stable.
    kena lah tukar tekak sealiran dengan i.
    take care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. madora,
      lama tak dengar citer...
      how r u?
      tekak memang suka ikut macam u tapi takut dialyser clot jika banyak makan steak.. ekekek

      Delete
  3. Makchaq pun la ni bila makan ikut suka mulut, perut x suka... Merana la jugak...

    Semoga Rahmah cepat sembuh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makchaq...
      terima kaseh mak chaq...

      Delete
  4. Cili tu makan mentah2 haruslah sakit perut.. Len kali ibu p celur sikit cili tu, selamat sikit... Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal cik JuneD...
      In syaa ALLAH akan akak cuba nanti..
      terima kaseh bg tips...

      Delete
  5. Akak suka yang putih lembik tu , taufu ye hajah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak hajah Nora...
      Yess..
      Tau fu faa....
      sedap makan panas-panas...

      Delete
  6. assalm makcik..agaknya perut pun ikut meningkat usia juga kan?hehehe..sebab mak dil pun dh xleh mkn pedas2....huhuhu..sabolh mkcik...semoga sihat kembali..jgadiri naa....:-)
    p/s:lagi seminggu dil sampai mesia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dil...
      Makcik sangat percaya...
      sebab masa muda perut bukan main tahan lagi..
      cili api jadi ulam...
      # sampai jumpa nanti...

      Delete
  7. kemaenn!!

    makanan omputehs ok jer!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc...
      Ha'Ah...
      Kemain dia.....
      Ish..ish ..ish...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata