Tuesday, December 30, 2014

702 ~ Kulprit.......


Ayat kulprit ni akak kenal satu waktu dulu. Adalaaa hal yg terjadi... 
Soalan yg timbul : siapa kulpritnya???

Sekarang kulprit dalam masaalah akak ialah air. Dialah yg menentukan akak puasa atau tidak. Minum banyak, kena puasa .. Dapat kontrol air.. Bolehlaaa bersenang2 sikit tak puasa.

Hari selasa selalu akak puasa. 
Tapi ari ni rasa nak rihat sikit sebab naklah berjimba2 sikit. Jumpa
Teman kolej yg lama tak jumpa. Kebetulan semalam akak hutang air taklah sebanyak hari selasa lepas.

Datang 71.3kg
Tarik air 3.7liter
Balik 68.7kg

So hari ni tak puasa laaa nampaknya.

Kalau masa sihat tak kisah pun kan?
Minum banyak mana pun rasa tak nak puasa pun okay saja. Ini akak bergantung sepenuhnya dgn rejim dan disiplin akak menjaga air. Kalau dapat kawal air mmg tak perlu puasa.
Awal2 sakit dulu mmg terasa berat ujian ini tapi dah 7tahun sakit.... Rasa dah biasa puasa tu. Alhamdulillah.

Selalu hari selasa akak puasa. Rasa tak puasa dan nak pi lunch ni rasa macan bak curi2 makan pulak.

Okay.
Bye..
Nak siap2 pi lunch kat daerah yg sangat jauh dan negeri jajahan Kander Idris Shah bak kata kak som ... Shah Alam..
Daaaaaaa



9 comments:

  1. Selamat menjamu selera dan bergembira... :)

    ReplyDelete
  2. byknye tarik kak...! ai tarik 2L pun dah herot2 muka tahan krem & sakit dada. skang ai maintain tarik 1L je. haritu ai ada selera mkn, skang dah makin kurang lak. tak tau nape. akak take care k. jgn nakal g togok air banyak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai
      Jangan tiru macam akak
      Kena makan juga biar ada tenaga...
      Take care ok...

      Delete
    2. Ai
      Jangan tiru macam akak
      Jaga air ya....
      Makan mmg kena makan biar ada tenaga...

      Delete
  3. Semoga akak sentiasa sihat....selamat tahun baru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kaseh Uncle
      Selamat Tahun Baru

      Delete
  4. semoga makcik diberikan kesihatan yang baik..salam rindu dr dil..

    ReplyDelete
  5. Aamiin
    Ya Rabbal Alaamiin
    Terima kaseh Dil..
    Salam rindu buat Dil dan anak2 yg comel itu...

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata