Wednesday, December 10, 2014

693 ~ Satu Malaysia maaaaa.....


Sewaktu menemankan Qeeb membeli kasut jogging di IOI City Mall, Putrajaya.. Akak terasa nak bernostalgic dgn merasa  kembali Tau Fu Fa yg pernah akak nikmati di tepi  Jalan Tuanku Abdul Rahman a.k.a Chow Kit Road...

Ada gerai yg menjual Taufu Fa dan Cakoi di beberapa Shopping Mall sekarang. Lebih selesa dan ada tempat duduk.

Malangnya Taufu Fa dah habis hari tu. Maka akak memesan Air Soya dan cakoi.



Sewaktu akak asyik menyuap cakoi dan di cicah dgn air soya... Pelanggan sebelah akak menegur.

Aso baju biru (ABB) : Wah! Awak pandai guna chopstick aaaa...

Akak : Dari kecik sudah pakai chopstick...

ABB : Wah ! Saya mkn nasi lemak awak makan chakoi....

Akak : Iya laaaa.... Satu Malaysia maa....

Bila diperhatikan mmg lucu.
Yang melayu dok mkn chakoi cicah air soya.. Yang cina dok makan nasi lemak.
Walau selalu jumpa senario begini tapi bila jd kat diri sendiri mmg agak terasa lucunya.....

Akak sangat sayangkan Malaysia......

12 comments:

  1. kalau saya.. saya cucuk chopstik tu ke cakoi..
    heheheeeeee

    ReplyDelete
  2. i very like chakoi air soya! lama tak makan. dulu dapat makan kat pavillion je

    madora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom ke ioi city mall..
      Dapat merasa lagi..

      Delete
  3. sampai la ni masih dok terkial kial pakai chopstick.Mmg tak boleh.Pi KL minggu ni teringin nak jengok situ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kabarnya cikgu dah sampai KL
      Sempat ke ioi citymall?

      Delete
  4. Itulah istimewanya masyarakat berbilang bangsa... :)

    Tapi kakcik memang tak reti guna chopstick...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpa kakcik
      Masih boleh mencuba kalau teringin..

      Delete
  5. mmg lucu..tp comel situasi tu kak ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulaaaa
      Akak tak perasan awalnya
      Aso tu yg perasan dan bgtau...
      Dia pun happy

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata