Thursday, January 23, 2014

616 ~ Sarapan pagi ni...

Lama sangat laaaa rasanya tak buat cucur bawang ikan bilis ni. Selalu bila cuti dialysis akak pi pasar dan beli sarapan disana. Khamis lepas terkena apa yg dibeli semuanya hampeh..
Kita ni punyala harap nak makan sebab lapar lepas menangkap ayam.. Menangguk ikan dan memetik sayur kat pasar tu.. Ingatkan balik tu naklaa makan isi perut. Sedih betul, semuanya yg dibeli tak boleh mengisi perut yg lapar. 

Jadinya bangun pagi ni bersemangatlaaa buat cucur ikan bilis dan bawang.

Alhamdulillah. 
Kenyang rasanya.



Alhamdulillah hillazi
Att a ma na
Wa sa qo na
Wa jaallana
Minal muslimin....

Dan doa makan yg selalu akak lupa nak
Baca
1. Bismillahirrahmanirrahim. 
2. Bismillahissyafi. 
3. Bismillahilkafi.
4. Bismillahil mu’afi 
5. Bismillahillazhi la yadurru ma’asmihi syaiun filardhi wala fissama i wa huawassami’ul ‘alim

12 comments:

  1. saya baca bismillah je
    * tutup muka malu *

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun...sambil tunduk malu...

      Delete
    2. Akak pung
      Ustazah bg dah 3 tahun

      Delete
  2. Akak masak sendiri simple macam mana pun sedapppp...ikut selera sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aina
      Sendiri masak mmg puas hati

      Delete
  3. nyum2.. hubby suka mkn cucur gak kalau dah jemu nasik.. heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makanan kita sejak kecik dulu kan?
      Mcm2 boleh kita letak bg sedap.

      Delete
  4. Pagi tadi pun makchaq buat jemput2 ni.. Nafisah nak bawak bekai pi tadika..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti nafisah happy dpt bekal cucuq...

      Delete
  5. akak, my fevret tapi sama la juga lama tak buat. kalau jadi jiran akak boleh mintak sikit :)
    oh baru tau ada banyak bismillah yang kena baca.
    hehe mana sempat nak baca 5 ayat bismillah tu, kalau yg fevret lagi selalunya yg no1 pun terlupa.

    madora

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki
      U tau..
      Jiran akak mesej pg smlm kata rindu cucur udang akak...
      In syaa ALLAH .. Jika dekat mmg akak buatkan utk u...
      Ckp pasal doa..
      Ustazah bg dah 3 tahun.. Masih tak hapal2 doa yg 5 tu.... So akak berazam nak hapal tahun ni.

      Delete
  6. Dinder...
    Nak banyaaaaak2 itu cucur.. laFArrr...

    p/s: doa tu TB ada ajar I juga tapikan tapiii...me brain karats..

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata