Wednesday, January 22, 2014

615 ~ Rajin laaaa pulak

Tgk gambar pi korea. Jumpa gambar ni
.
.


Buat bekal pi dialysis... Sbb masa dialysis mmg lapar.
Bangun awal.. Masak nasi then panaskan air.
Letakkan lauk Brahim dlm bekas.
Masukkan air panas menggelegak.
Sementara nasi kering, dapat 2 lauk....
Hari tu bawa kari ayam dan kurma daging. Sambal ikan bilis beli dgn
along....
Nasi masak terus senduk dlm bekas dan letak lauk.
Makan waktu dialysis mmg berselera sangat. Cuaca pun sejuk masa tu.

Ingatnya nanti pi dialysis nak
Buat cenggitu lagi la... Takyah singgah
Beli tepi jalan sebab kadang2 jumpa yg kena dgn selera... Kdg2 hampeh.


6 comments:

  1. dah ada makanan segera yang macam tu yang dalam tin kan kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc
      Mmg ada dah. Akak selalu guna brand Adabi. Lauk2nya pun sedap. Sesuai dgn selera.

      Delete
  2. hahahah ... saya pun nak kena pi cari Pak Brahim gak lah Akak. Bibik dah tak doo ...... kena lah kawan ngan Pak Brahim .... Abang Adabi ... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. CA
      Mmg kena ada sebab bila dah penat nak masak, boleh guna air panas jer perhangatkan bungkusan brahim then boleh hidang. Tapi kalau adabi dlm tin, akak keluarkan dan masak atas dapur. Tambahlaa bawang atau daun bawang utk supnya.

      Delete
  3. jom kite sama-sama bawak bekal!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gB..
      Tapi ken.. U lagi rajin masak kan?

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata