Wednesday, October 02, 2013

585 ~ RRRRRRRRRajinnnnnnya


Pagi semalam terasa sangat segar dan tersangat rajin....

Untuk lunch akak masak Briyani tanam. Gara2 berkenalan dgn anak saudara bib yg dtg dari Pakistan. Cara masaknya beza dari yg pernah akak masak.

Gambar dah salah aturan akak upload.
Patutnya gambar masak Nasi basmathi dahulu.
Then masak ayam dgn rempah. Then... Lapis2kan dlm periuk lain...

Sebaiknya periuk besar dan tutup dengan kain dan himpit dgn batu tumbuk (lesung batu).

Then buat acar mentah.

Goreng ayam mamak style... 

Kombinasinya.... Mmg makan berulang-ulang.

ALHAMDULILLAH
Diberi nikmat selera dan kesihatan yang baik.






14 comments:

  1. Replies
    1. Sangat mengancam kak hajah nora
      Cubalaa

      Delete
  2. Fuhhh..sdpnya nmpak. Kasi resepi kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chot..
      Resepi nanti akak sertakan
      In syaa ALLAH

      Delete
  3. kot rumah dekat memang saya buat muka tak malu ketuk pintu mintak makan..keh keh~

    ReplyDelete
  4. sedap tu..ni kalau makan mesti bertambah2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ain norani
      Mmg bertambah2...
      Part ayam yg bg rasa ummmp

      Delete
  5. Replies
    1. Kak nanie pun lagi handal memasak...

      Delete
  6. kakkkkkk
    nak datang rumahhhhhhhhh


    hehehee
    lapor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc
      Dah tau rumah
      Bila terasa nak rasa makan, calling2 jer
      Hehehehe

      Delete
  7. terpegun kita....cs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh heh heh
      Kita pun tergamam sebab sedappp

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata