Sunday, September 08, 2013

576 ~ Usia yang makin hampir....


Alhamdulillah
Bertemu lagi tanggal 7 september..
Bermakna bertambah usia dan semakinlah hampir kita pada pengakhiran hidup kita....

Seperti tahun-tahun sebelumnya.. Kami memang menyambut hari lahir setiap anggota keluarga. Seperti biasanya beli makanan dan kek kemudian buat makan-makan.

Semalam lain pulak acaranya.
Keluar makan dan beli apa yg dihajati..
Lokasi pilihan Bangsar Village, Bangsar.

Kesian budak ni.. 
Masih belum ada org yg bawa dia kemana-mana..
Masih meninjau dan memerhati kot2 doktor singa nak bawa dia makan angin... Ekekekekeke....





Akak memang sangat suka makan tomyam. Pilihan akak sebagai besdaygirl.. Hendak makan tomyam yg ori.. Mesti restoren ori thai.. Chef thai...
Cari punya cari dapat di sini.. Sebab kami jarang-jarang menyopping di Bangsar Village berbanding Mid Valley.. Mencari restoren yg menepati selera mmg payah.
Alhamdulillah mungkin sebab rezeki
Besday girl...

Sebagai entree kami memilih mengkham.. Akak pernah cuba waktu chef villa kami chef lek menghidangkan utk kami. Pertama kali cuba mmg pelek. Makan daun sireh kadok bersama sambal dan bahan sampingan. Cili api hiris, bawang hiris, halia dadu, limau dadu, kelapa bakar, udang kering dan kacang... Di satukan dan dilipat masuk mulut... Hmmmmm sangat enak...





Untuk hilangkan dahaga,
Shirley Temple.. 

Order tomyam, ikan kukus dan lain-lain. Memang puashati masakannya..
Terasa bagai makan di phuket..

Selalunya gerai tomyam yg biasa akak pergi tu mmg sesuai dgn selera tapi dah tidak berniaga pula. Restoren kakaknya pun tidak menyamai rasa masakan
Macam restoren yg selalu akak pergi tu.
Alhamdulillah.. Dah jumpa satu yang menepati selera.


6 comments:

  1. Seronok kan bila time besday kita diraikan...dapat pulak apa yg diidam2kan..best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullillah
      Semuanya rezeki dari ALLAH jua

      Delete
  2. salam hari jadi kak!!
    :)

    kak..
    ada nak cerita..
    tak konfem lagi..
    nanti eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc..
      Tenkiu
      Apapun akak nanti
      Citer u....

      Delete
  3. Alhamdulillah. Selamat ulangtahun akak!
    Semuga diberkati dengan kesihatan dan kebahgiaan sekeluarga. Amin.
    Kawan Aisyah pun suka tomyam :)

    ReplyDelete
  4. Terima kaseh madora...
    Amiin buat doa yang indah..
    Akak doakan yang serupa buat u sekeluarga..
    Bila nak dtg lagi bangi? Boleh gi makan tomyam pulak..

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata