Thursday, September 26, 2013

583 ~ Pandai dia Saiko ibu dia......



Dia kena denda tak boleh main ipad selama sebulan kerana dia leka main ipad dan tidak buat kerja rumah yg cikgu dia beri.
Bila ditanya semedang dia kata takda homework. Bila periksa mmg tak nampak macam ada...

Kemudian, satu malam dia minta tolong selesaikan kerja rumah mathematik. Apalagi... Terbongkarlaaa rahsia.... Amik Kau!!!

Dah 2 malam dia tak boleh main ipad.

Tetiba dia jumpa permainan lama kakak-kakaknya... Seronok bukan main. Tapi bateri takda....

Nak ceritanya...
Masa ibunya belikan kakak2nya alat pembelajaran yang itu... Ibunya tak tahan dengan bunyi yang dihasilkan. Jika dah main waktu ibu nak lelap mata.. Mau tak hangat ibunya... Sejak habis bateri, tidaklah ibunya ganti2 lagi....

Bila dia jumpa... Dia tekan2 bersungguh2 walau dia tahu tak berfungsi... Sajalaaa nak saiko ibu dia...

Tak lut laaaa dik.....
Ibu lagi dah masak cubaan adik tu... dik.....





10 comments:

  1. Alahaiii...sengaja nk bagi nampak sedey sgt la tu..hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulaaaa akal dia...
      Tp ibu dia dah masak

      Delete
  2. ibu dah buat semua trik tu dulu-dulu Aisyah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc
      Ibu dia lg terrerrrr
      Semua dalam kepala...

      Delete
  3. Anak Aina pun sama yg kecik tu bila tanya tak de kerja sekolah esok lusa buka buku ada tulisan merah dgn ayat siapkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah
      Tulisan merah 'siapkan' yg buat parents juga merah matanya..

      Delete
  4. kat rumah saya pon samalah!

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,
    Mama dia wat2 x tau je ya...ish! Ish! Ciannya kena denda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam anyss
      Ibunya pandang kesian juga tp buat2 tak nampak..

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata