Tuesday, November 27, 2012

469 ~ Menu boleh tukar mengikut keadaan....



Pagi tadi akak dan kawan merancang hendak makan nasi lemak kg baru. Keluar se awal 8 pagi..
Sebaik lepas membayar tol di Sg Besi, traffic adalah sangat sesak.... lama kami tak bergerak... dekat sejam terhenti begitu sahaja.... cuba mengengsot sikit2 ke kiri jalan sebab nak keluar ke arah Kesas Bukit Jalil... ambil masa juga... dapatlah gerak sikit-sikit... pelan-pelan bawa akak ke MEX kemudian ke NPE keluar di Pantai Dalam. Dari Pantai Dalam dah sangkut-sangkut juga... tapi tiba di Jalan Bangsar, akak dah boleh menyusur ke Jalan Riong.

(heran kan... cerita asalnya nak ke kampong baru, makan nasi lemak kukus... tapi dah menyimpang ke Bangsar... )
Asalnya memang nak pekena nasi lemak Kg Baru... tapi bila kena jem yang sebegini teruk... memang bertukar menu... Rupanya menu ni pun ikut sesak atau tidaknya jalan... ekekekekek.... Bila nampak jalan ke menu pertama sesak.. kita ambil pendekatan mudah... Ikut jalan yang mana menunya memang rezeki kita...
Akhirnya dengan mengambil kira pukul berapa nak tibanya ke Kg Baru dengan kesesakan yang begitu dan waktu  itu tentu semua lauk yang kami mahu dah habis.... makanya kami menukar ke menu Nasi Beringin yangmana waktu bukanya pukul 10 pagi dan lauknya masih hangat2 dari dapur.... Ayam gorengnya.... Hrrrmmmmmmmm memang kesedapan....



Nampak Mutiara Bangsar... lega dah....





Maknanya Nasi Beringin dah semakin hampir nak disuap kemulut....
Burrrppppp...
ALHAMDULILLAH Hillazi At' a mana... Wa sako na...Wa ja alana.. Minal Muslimin....




Balik arah ke Selatan pun kelihatan jalan jem dari UPM ke KL....
lagi azab.....
kenapa ek???

6 comments:

  1. assalam...tekak kena ikut jem kalau duduk kl tu...hehehehe..sebab dil penah merasai keadaan tu..nak makan lain terpaksa tukar menulain kerana jem aje...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dil...
      betul tu...
      selalu kena adjust...

      Delete
  2. nasi beringin Pokok Ceri kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha
      nasi beringin pokok ceri yang mana ni?

      Delete
  3. nasik beringin resepi saya ada sambal udang. nyummmm~

    ReplyDelete
    Replies
    1. gB...
      u punya kat mana jual?
      air liur dah meleleh ni...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata