Thursday, February 23, 2012

294 ~ Dah namanya Rahmah... memang peramah...


Sebab namanya pun Rahmah... naklah bagitau kat sini walau takder yang bertanya... Jika sekiranya teman2 blogger akak ke Hong Kong... janganlah terkejut seandainya menerima wang yang serupa tapi berbeza nama Banknya..( Pengeluarnya..) kekdahnya... Misal kata wang kertas kita ada tulis BANK NEGARA MALAYSIA tapi wang kertas Hong Kong ada beberapa bank yang mengeluarkannya...



Ada yang di keluarkan oleh BANK OF CHINA




Ada yang dikeluarkan STANDARD CHARTERED BANK




Dan ada pula dari THE HONGKONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION




jika seandainya kenkawan mendapati dalam tukaran wang kenkawan ada ketiga2 nama Bank ini.. janganlah panik kerana menyangkakan wang palsu... relax... teruskan transaksi... ehhehehe.... shopping jangan tak shopping...

tapi...
sekiranya dapat matawang Hong Kong tapi ada pulak tulis BANK NEGARA MALAYSIA... hmmmm memang sah-sahlah wang palsu... memang tak boleh guna. Jangan berani pulak nak guna sebab hukuman penjara bagi yg menggunakan wang palsu untuk transaksi memang jawapannya ke penjara...


Sahajalah pesanan dari orang yg tak pernah ke Hong Kong pun... qiqiqiqiqqi...

14 comments:

  1. hahaha..kalako sangat la......hahaha...yeye je ingat penah gi hong kong...ke memang nak gi hong kong?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani..
      Aku memang nak gi.. Tapi malas jalan2 dah..
      Kalau takat singapore.. Rajin ler..

      Delete
  2. IM masih tercari-cari duit cap pokok pisang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Im..
      Hari tu nenek sedara kami beri duit daun pisang.. Kesian dia kumoul masa jepuntu,. Entah mana dibuat main anak2... Banyak juga diberinya dulu...

      Delete
  3. Saya pun peramah juga.
    Jadi nak bagitahu gak ler. Saya pun tak pernah lagi pergi Hong Kong. Apa kata esok pagi kita pegi sesama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab peramah jugalah makanya dah 4kali kita jumpa...
      Akak ni tak suka naik kapalterbang lama dari 2jam... Memang tak minat nak kemana2....
      Singapore.. Ok...

      Delete
  4. Assalam cik Puan yg peramah
    I pun peramah jugak ken..
    Dulu kala selalu gak pergi HongKong tapi lebih tepat lagi keHongKong....Bank cawangan JB & PJ (sebab my Teh kerja situ, ngeh3)..dan tak disangka2 dapat gak intai2 cawangan HK in '85. Jom kita kesana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak som..
      U mmg ramah.. Dari suwawa pun dah tahu...
      Jom... Subang jaya pun i tak lepas lagi nak jumpa u...ekekekekee

      Delete
  5. interesting! naseb kawan dengan akak peramah, kalau tidak memang i tak dapat info ni.
    thanks akak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha madora..
      Iyolah tu...
      Ekekekekeke....

      Delete
  6. Replies
    1. Merah2 tu note 100 .. Duit kita rm40

      Delete
  7. nak sekeping atau kita tukar nak..?
    awak bagi seratus dolar..saya bagi seratus ribu rupiah...


    -sara-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang betul minat?
      Orait.... July nanti ya...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata