Wednesday, March 09, 2016

726 ~ Sebab Sayang Sangat...


Balik dari sekolah.

Ini Kakak....
.
.
.


Ini Adik....
.
.
.



Ini adik.

Dalam perjalanan pulang ke rumah.

Tetiba dengar adik mengaduh.

"Ouch!"....

Ibu : Kenapa Aisyah?

Adik : Ain pegang jari saya.

Ibu : Kenapa Ain sakitkan adik?

Kakak : Saya pegang jarinya kuat sebab saya sangat sayangkan dia.

Ibu : Balik karang ibu pegang tangan Ain kuat-kuat sampai sakit sebab ibupun  sangat sayangkan Ain.

Kakak : Oh.... Really?
( dia pulak terkejut)

Anak akak tinggal berdua ni jer yg masih berbaju sekolah. Tahun depan Ain dah tak pakai baju sekolah.. Tinggal Aisyah sahaja..

Panjang lagi masa akak mengejar waktu persekolahan...

11 comments:

  1. Sibongsu kakcik baru Tingkatan 3. Abang yang di atasnya baru masuk Semester 3... oh...jauh lagi perjalanan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg terasa sangat kan kakcik?
      Rasanya kita dah patut pencen dari kena pi sekolah..

      Delete
  2. Tunggu cucu pula masuk sekolah. Tapi lambat lah lagi.Entah sempat atau tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan mak chaq
      Entahkan merasa entahkan tidak

      Delete
  3. Saya baru 18, 15, 10......tu dia aih.....jenoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang terasa jenoh tu..
      Lagi lama kena tunggu nak masuk sekolah

      Delete
  4. angah mengira anak buah je la buat masa ni...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. In syaa ALLAH angah
      Bila sudah sampai rezekinya.. Berbondong2 pula nanti
      Akak doakan..

      Delete
  5. angah mengira anak buah je la buat masa ni...hihi

    ReplyDelete
  6. dil pun panjang lagi..abg baru sekolah..adik tahun depan..aduiyai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpa
      dil muda lagi
      Belum cecah 40 pun

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata