Wednesday, March 25, 2015

739 ~ Lebih banyak cukainya dari GST


Semua org dok memperkatakan GST.
Ini akak nak citer cukai yg lg tinggi dari GST.

Sejak dia dah pandai belanja di kedai... Mmg kami selalu dicukainya.
Masa sekolah petang, jika naik dgn ibunya.. Mmg akan kena singgah 7-E atau Kedai Mesra Petronas...

Masa tuition malam.. Balik tuition mmg kena singgah kedai tingkat bawah pusat tuition tu..

Beli barangan bulanan... Dah sah2 kena cukai...

Sejak kecil dah menyukai kami..

Kakaknya yg belum bekerja pun kena juga cukai dari dia.



Nampak kan?
Makin berisi tu....
Sbb kuat mencukai laa tu.....

- takda citer sbnrnya
Merepek Hari Rabu...


11 comments:

  1. Itulah anak-anak, tak habis2 dengan cukai mereka... :)

    Kakcik pernah juga kadang2 pergi pasaraya senyap2 dengan suami masa anak2 suka mencukai dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami dah tak larat nak punggah barang bila beli barang bulanan... Itu yg kena hangkut tukang cukai...
      Merasa juga tua... Bilamana jalan byk tak larat... Punggah barang dari shelf ke trolly.. Dari trolly ke kaunter pastu masukkan semula dlm trolly.. Pastu punggah dlm kereta.. Pastu punggah masuk dlm rumah. Pastu masukkan dlm kabinet.....
      Mmg tak larat...
      Alhamdulillah...pembantu ramai dan merasa tua..

      Delete
  2. Aisyah dah bambam ^_^ samalah dengan si BB kat umah tu kak. pantang nampak 7E / petronas..mmg dicukainya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai
      Mmg bambam
      Gebus jer tgk
      Geram nak gomol

      Delete
  3. cerita anak2 mencukai dah tamat buku disini.Tunggu cucu pulak nanti.Tgk Aisyah teringat bambam bongsu saya masa kecil.Dia kalau mencukai siap utk abang dia sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi
      Betul
      Aisyah mencukai sekali utk Kakak kesayangannya Ain. Biar selalu dimarah... Tetap ada sesuatu buat Ain.

      Delete
  4. Ala kak tak pe lah anak2 cukai kalau depa tak cukai sapa lagi nak cukai duit kita...eheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aina
      Kalau bukan depa, mmg tak meriah hidup kita...
      Tp kalau dah tiap2 jam dicukai... Berbunyi gak mulut pembayar cukai ni....
      Kikikiki

      Delete
  5. anak sedang membesar, memang nafsu makan tengah meninggi. nanti kalau tak mahu makan baru kita beriya nak belikan itu ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa depa belum berbelanja pun kita dah spoilkan depa...
      Bawa pi kedai pastu suruh pilih...
      Skrg.... Depa sendiri pilih.

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata