Tuesday, February 24, 2015

731 ~ Kembalikan TV ibu....


Tiapkali nak buka tv jika tanpa remote control.. Mesti jadi begini...



Puaslah ibu terpicit2 tah apa button di remote control utk memulihkan siaran. Hampeh...
Ibu mmg tak ingat nak kena tekan yg mana..
Ibu akan menjerit memanggil kakak zahrah. Satu rumah akan dengar laungan kecemasan ibu... Ibu mahu siaran segera pulih. Ibu tak suka dengar bunyi bising yg keluar dari tv.

Kakak akan segera datang dan akan bantu ibu hentikan bunyi yg sangat menjengkelkan yg keluar dari kotak speaker tv...

Kakak seperti biasa dengan tenang menerangkan apa yg perlu ibu picit bila berlaku seperti itu. Rasanya dah berpuluh tahun ibu diajar kakak tapi tetapla ibu lupa nak picit yg mana satu....

Akhirnya ibu bgtau kakak
Takpa... Kakakkan ada.. 
Bila jadi macamni ibu cari kakak jer.....



Kenapa laaaa ibu tak boleh nak ingat tekan butang mana?
Banyak benda lain ibu ingat tp tidak butang remote control tv.....

Tolong..Ibu nak tv yg senang control
Picit satu butang.. Boleh control semua...

6 comments:

  1. laa ingat saya sorang saja yg jadi lagu ni,,,haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well
      Kita kan sekapal walau naik dari pelabuhan yg berasingan dgn tahun yg sikit jer bezanya.....

      Delete
  2. Hahaha... itulah gunanya ada anak, kan? ... :)

    ReplyDelete
  3. melihat skrin itu teringat akan tv hitam putih zaman saya kecil dulu.

    bila mak nak buka tv kalut dia suruh saya tekan suis channel mana yang dia suka tonton.

    sekarang giliran saya pula suruh anak tekan suis remote naknya remote astro yang berkaler-kaler butangnya.

    sekarang ini saya jarang tengok tv. astro pun saya dah tak langgan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalaa dengan arwah mak dan makcik saya..
      Mmg kalut bila nak tgk tv
      Tak pandai picit butang mana...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata