Thursday, May 09, 2013

541 ~ Ingatkan merajuk tadi....



Dekat setahun jugaklah dia tak berbuah... rasanya dah lama sangat... ingatkan dah merajuk sebab 'bibik' yg rajin membelai dia dah balik...

Tup-tup... anak menjerit-jerit bgtau dari biliknya dah nampak mangga ini lebat berbunga... 

Cumanya dia hanya berbunga bahagian atas... yang tinggi sekali..

Saja dia nak sakat akak sebab selama ini bibik yang ambilkan buah-buah tu menggunakan 'galah ajaib'nya... Bila bibik takda sengaja..dia buah tinggi-tinggi dan payah nak di ambil... Qeeb sedang memikirkan cara nak mengambilnya.. akak serahkan pada Qeeb sahaja senang.. tak yah serabut otak....





Putik-putik mangga...
panjang umur merasalah  lagi....
In Syaa ALLAH..



11 comments:

  1. hahahhaaaa!!
    ' rasakan!!'

    kata pokok itu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc...
      Dah buah masak ranum nanti....
      Siaplaaa dia....
      - kata akak pulaaa...

      Delete
  2. jangan risau nanti bila dia membesar dia akan melendut kebawah....tapi kena cari tangga juga la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laling...
      Jika dah hujung dahan... Berapa byk sgtlah lendutnya tu....
      Mmg kena cari tangga juger....

      Delete
  3. Saja je pokok tu main2kan jiwa akak...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aina...
      Mmg saja dia mendengki....

      Delete
  4. Replies
    1. CA...
      bibik tu sambung kayu mop dgn tangguk ikan..
      Buah tak jatuh ketanah dan tak pecah...
      Mmg ajaib....

      Delete
  5. jenuhlah panjang2kan leher mengait ye tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya...
      Baby cammana? U sihat?
      Take care ya...
      Mmg sakit2lah tengkuk waktu mengait nanti... Mmg dah rasa ...

      Delete
    2. Sedikit stress kali ni,mungkin sbb jauh dari suami sebab tu sya berdiam diri
      terima kasih bertanya khabar terharu rasanya
      harap akak pun sentiasa jaga kesihatan juga...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata