Sunday, August 12, 2012

402 ~ Cepatlah dapat Lesen....


Bila dah rasa penat nak kemana-mana... akak terasa ingin sangat agar anak dara ni dapat lesen secepat mungkin... dapatlah dibawanya kami kemana-mana...






Kabarnya anak-anak yang lahir tahun 1996 hanya akan dapat mengambil lesen sewaktu berusia 21tahun berbanding sekarang umur 18tahun dah boleh ambil lesen. Ada baiknya juga bila dah matang sedikit baru dibenarkan memandu... tapi... terasa best pulak sekiranya ada anak yang dah boleh memandu. Boleh menghantar dan mengambil adiknya dari sekolah... boleh ajak kemana-mana....

Memang seriau juga jika anak2 muda diberikan peluang memandu, tapi insya'Allah.... semuga semuanya dipelihara ALLAH snw...

9 comments:

  1. Replies
    1. Ummuhanis..
      مـــــين...اللهم آآآمييين..

      Delete
  2. suruh dia bawak naza kak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. doc...
      motor pun belum pass...
      ekekekekeke

      Delete
  3. saya umur 27 baru amik lesen kak... hehehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. gB...
      27tahun tu dah bijak dan dah pandai menilai bahaya...
      tapi JB-KL 2 jam berdesuuuuuuuuuuuuuupppp
      chalit sikit...

      Delete
  4. Macam lambat je 21thn untuk dpt lesen kan?
    Kak sya tengok berita bumbung \siling opis akk runtuh yek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya..
      ituler.. rasa lambat ler lagi nak rasa qeeb bawak kereta...
      akak pun baru tahu melalui sya.. tgk paper rupanya ceiling emergency yg runtuh...

      Delete
  5. xdak baik nyaa pun.. lesen motor tu yg kena naikkan had umur.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata