Thursday, December 31, 2015

704 ~ Seronok juga bila sama- sama tua....


Akak rasa banyak pengalaman meniti usia tua bersama suami. Kadang2 boleh jd kelakar. Ketawa jer bila berlaku.
Salah satunya...

Bila tiba tol...

Suami dengan yakin mengambil kad sekuriti  masuk kawasan perumahan kami.



Akak perasan terus mengusik...

"Yang... Berapa hinggit nilai kat tu? Lepas ke nak lalu tol tu?"

Suami baru perasan kesilapan nak guna kad tu utk bayar tol. Walhal selama ini kami guna Smarttag.


Itu masa suami tersilap...
Sedap jer mengena.

Tetiba... Waktu akak lalu di tol... Akak pun sama juga dok pegang kad sekuriti tu....
Mujur suami takda sebelah.
Jika tidak sure kena juga....
Hihihihihihi



11 comments:

  1. Kelakar. Nasib baik en suami tak de. Kalau tak memang sedap la dia balas balik. Tapi keliapan macam ni rasanya ramai yang pernah kena. Almaklumlah, bentuk sama. Touch punya touch tak go go jugak. Kereta belakang dah jeling - jeling rupanya salah kad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah...
      Kena pulak sekarang mmg wajib guna kad atau smartag...
      Boleh berlaku kat sapa2...
      Ekekeke

      Delete
  2. Itulah yang memaniskan kehidupan berumahtangga. Saling mengusik menceriakan suasana... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh kakcik
      Mmg jadi penceria suasana dlm rumahtangga ni...
      Almaklumlah
      Separuh umur kita dengan dia....
      Dia kenal waktu muda kita cammana...

      Delete
  3. Replies
    1. Alhamdulillah
      Semuga panjang jodoh kita bersama pasangan kita hingga ke Jannah.

      Delete
  4. suami akak macam suami ibu_suri jugak rupanya...haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM
      Sungguh tu IM.
      Suami penyayang begitu...

      Delete
  5. saya pon kekadang tersalah jugak. Patut tak lepas-lepas tol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. payah juga kalau tak lepas tol
      Nak tunggu petugas dtg bantu.....

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata