Tuesday, March 05, 2013

517 ~ Budak2 Ini...


Budak 1.




Sekali sekala kita dengar pula cerita yang disampaikan dari mulut abah budak ini....

Ain sekolah pada sessi petang. Hari Isnin (semalam) dia dikehendaki datang kesekolah pukul 730pagi kerana ada Acara Merentas Desa.

Seperti selalunya tugas menghantar anak yang sersekolah pagi dilakukan oleh abah mereka.. Setelah menghantar Qeeb kesekolahnya, Abahnya menghantar Ain pula. Tetapi... sebaik tiba di sekolahnya Ain pula yang bertanya abahnya..

Ain : Abah, are u sure hari ini saya kena datang awal?

Abah : Manalah abah tahu... Kan Ain yang bgtau... 

Ain : Saya rasa tak selesalah... Betul ke abah baca surat tu bagitau hari ini?

Abah : Surat yang Ain bagi memang hari ini.... Ain ada shiling?

Ain : Shiling tu apa?

Abah : Coins....

Ain : ooooooo ada...

Abah : Nanti apa-apa call abah.. abah datang ambil....




Budak 2.



Sekarang rutin lepas makan... siapa makan kena basuh pinggan sendiri...

Budak yang ini pula lepas makan diminta abahnya basuhkan pinggan abahnya sekali.

Jawap budak ini...

Aisyah : Saya Anak... saya bukan pencucian... ( perlukan translation ? Saya anak abah... saya bukan tukang cuci )



12 comments:

  1. Akak
    Conclusionnya siapa yg basuh pinggan Abah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. CS...
      Kak som..
      Akhirnya teman sebilik abahnya jugak.. Yg kena basuh....

      Delete
  2. Aishah...
    Cakap lah..
    " Aishah tak sampai nak buat pencucian"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doc...
      Ikut badan dan tingginya.. Aisyah dah sampai dah....
      Kikikiki

      Delete
  3. AsSalam Rahmah,

    Wahhh..sikenit dah pandai bersuara..hik3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam kak nanie..
      Pandai sangat sekarang....
      Mmg tak pernah takda jawapan...

      Delete
  4. Anak...anak ....
    Semua tu hiburan dihati ibu & abah kan?

    ReplyDelete
  5. hahahahahah ......

    sama yang kat rumah ... ada jaa jawapannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. CA...
      Biarpun ayatnya salah..
      Jawap ttp jawap...

      Delete
  6. akak,
    pening pale nak layankan..lain anak lain ragam. seronok hidup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juju..
      Betul...
      4anak 4 ragamnya....

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata