Tuesday, July 19, 2011

1095 ~ Aisyah Memang Berani Siri 1



Petang semalam Aisyah telah patah separuh giginya. Kejadian berlaku ketika Aisyah sedang makan nasi berlaukkan sambal ikan kerisi. Part yang mana ikan yang telah mematahkan giginya tidaklah diketahui.

Sebaik Aisyah menangis kesakitan, ibunya terus melihat kerosakan yang berlaku dan terus menalipon ibu saudaranya Dr Lin. Mujur selepas maghrib, klinik Iman Dentalcare masih dibuka sehingga pukul 9 malam. Temujanji dibuat dan Aisyah pun dibawa bertemu ibu saudaranya.

Muka yang tenang menanti untuk di'cabut' giginya... Ingat masa dolu2... adalah sorang tu ken... dia ken..sambil menanti diluar klinik gigi telah menarik tangan ibunya mengajak pulang kerumah kerana 'ketakutan'...... Entah apalah jadinya orang tu sekarang....



Kelihatan giginya yang dah tinggal sebelah...
Tiada cara lain melainkan kena cabut jika tidak Aisyah akan berterusan rasa sakit..



Ubat bius telah pun disuntik...
menangis jugaklah Aisyah...



Usaha mencabut gigi taring yang mengambil masa jugak kerana gigi masih kuat dan akar masih melekat. Walau sudah disuntik 2 x, Aisyah masih dapat merasakannya. Panik pun iya jugak, kot...
- bagus dari orang tu yang terus lari dari klinik gigi sewaktu menanti gilirannya...



Ha..... inilah dia rupanya...
panjang juga gigi tu...




Alhamdulillah...selesai semuanya dengan baik...
Terima kaseh, Makcik Lin....



Kumencintaimu lebih dari apapun....

LUEM

14 comments:

  1. Akak
    Dengar citer 'orang itu' dah jadi penulis berjaya, dah ada 'column' sendiwi...

    Makcik Lin kasi pree aje ke? .. CS

    ReplyDelete
  2. Ya Allah beranilah Aisyah, akak yg dah tua ni pun berdebar bila nak ke klinik gigi..
    Hari ni pukul 4 temujanji akak dgn doktor gigi tapi takut nya dari semalam..hu hu hu

    ReplyDelete
  3. agaknya orang dulu2 memang takut dentist..budak sekarang berani apatah lagi dalam keluarga yang ada doktor2 :)
    Auuw, saya tengok pun dah seram :D

    ReplyDelete
  4. Akak,

    'Orang tu' sangat femes sekarang ken ken ken! And we all lap her, ken...hikhikhik!

    Bravo Aisyah verani! ;)

    ReplyDelete
  5. CS...
    Terima ka SEH...!!
    Ala-ala Alleycats...
    Makcik Lin memang bagi pree... tapi kita jer tak lalu nak pergi selalu.... Ya tak?...

    ReplyDelete
  6. Bujal...
    makcik yang menengok kerja2 mencabut gigi pun dah nak fengsan depan tu... buat2 berani sebab anak... kalau suami, makcik dah fengsan depan tu jugak....

    ReplyDelete
  7. kak nani...
    memang Aisyah sangat berani...
    selalu pergi dentist dia cool.. mak dia yang berpeluh-peluh....
    mujur yang ini klinik biras... rasa kurang stress....

    ReplyDelete
  8. madora...
    kita dulu memang paling takut nak jumpa doktor gigi...
    mungkin jugak sebab dah makcik Aisyah doktor gigi dan selalu jumpa, Aisyah ada rasa penuh keyakinan ...
    Akak yang di depan Aisyah hampir pitam.... kesian tengok masa nak cabut gigi...

    ReplyDelete
  9. Lili...
    Thank You ucapan dari orang itu...
    dan orang itu cakap Lap u tooo....
    Peratus berani Aisyah dengan ibunya sangat jauh bezanya... Uhuk..uhuk..uhuk...

    ReplyDelete
  10. Aishah bikin malu GB. hihihi~

    ReplyDelete
  11. Suami akak berani tang lain lain...tapi kecut perut bab nak pi dentist ni...ni dia tgk sakit gigi tapi kemain lah susah nak bawak dia pi klinik gigi..Aisyah..jom datang sini pujuk uncle tua ni..

    ReplyDelete
  12. akak gB...
    meh sini aisyah turunkan ilmu 'berani'...

    ReplyDelete
  13. kak ezza...
    rata2 kita generasi dulu memang takutkan dentist...
    budak sekarang banyak beruntung sebab lebih berani dari kita dulu...
    faktor doktor dulu banyak banyak bukan bangsa kita,doktor tua, boring... mungkin jugak....
    sekarang dah ramai anak muda kita yang berjaya dalam pelajaran dan menjawat jawatan sebagai doktor gigi.....
    Alhamdulillah.....
    -Malaysia oh tanah airku.....

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata