Monday, February 24, 2014

620 ~ Dimana nak curahkan kasih


Sejak tiada anak kaki empat mmg terasa sunyi sangat. Anak berkaki dua sudah mengeluh kesunyian...

Qeeb memberitahu dimana hendak dicurahkan kasihsayangnya jika tiada anak kucing.

Ain sanggup khatam Quran demi menyahut cabaran akak meminta dia khatam Quran dlm masa yg singkat. Setiap kali lepas solat Ain akan mengaji demi hendak Khatam dlm masa yg singkat...

Aisyah dah simpan nama untuk anak kucing barunya. Jika berwarna oren dia akan menamakannya "Kimchi"..
Kimchi warna merah tp sebab kucing mmg tak pernah ada warna merah... Dia memilih oren utk dinamakan Kimchi...

Kakak yg agak alah dgn kucing walau sayang tp agak lega bila tiada kucing. Kurang rasa semputnya.

Mmg terasa sgt sunyi tanpa anak kucing.
Hajatnya nak cari warna hitam dan putih. Berstokin dan masih kecil sedap buat gurau...

Datuknya belum ditanya...
Pernah bgtau tapi jawapannya kenapa yg ada dahulu perlu di antar tempat lain dan sekarang ambil yg lain... Rasa macam tak adil.. Semuanya dibela dari kecil juga dulu. Ada yg lahir dirumah ini juga....

Serba salah sungguh.

Dah semuanya rindu pada keletah anak kucing yg comei...




17 comments:

  1. kak..
    bela sugar glider kak..

    kurang alah..
    boleh buat main jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psstttt
      Doc.
      Anak2 mmg minta sebab depa pun suka
      Bapak depa apa lagi... Sangar suka..
      Ibu depa saja tak mahu
      Sebab geli tgk sugar glider macam anak tikus
      Takut sugar glider tu masuk dalam baju......
      (Jgn bgtau org... Malu)

      Delete
  2. Suami Aina walaupun suka kucing tak bagi bela kucing kesian anak bungsu asyik minta kucing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg ada pro n cons kalau nak bela kucing.
      Nak cari sekeluarga suka yg payah...

      Delete
  3. Replies
    1. gB
      Anak akak yg no 3 Ain sangat suka tangkap katak. Kadang2 jumpa anak katak yg kecik2 tu..
      Kami semua yg dlm rumah ni penggeli...

      Delete
  4. Assalamualaikum,
    kalau ada asma...kena bela pet yang tadak bulu ----> ular pun bolehhh ;)

    Opsss!~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anysss
      Ular?
      Alangkan cicak pun dah geli
      Ini pula ular?

      Delete
  5. Akak R
    Bela semut, cicak dan nyamok. ...... mcm I, hehe..
    .
    Bersiaran dari RD.......cs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekanda CS
      Semuanya ada dah
      Pree semuanya
      Tapi nehi.. Nehi..nehi

      Delete
  6. Makchaq dulu tak bela.. tapi la ni ada 5 ekor, 1 mama & 2 batch anaknya..dah spayed semua.. takut bertambah ramai..
    Anak2 yg sayang sangat kat depa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak chaq
      Syukur. Anak2 kita mmg sayang dengan haiwan peliharaan. Cumanya nak bela tu satu tanggungjawap yg sangat besar....
      Pernah jiran marag kerana kucing kami pi buat tandas awam taman mereka....

      Delete
  7. Kalau anak dedet yg keluar nnt ada yg berstokin...akak nak x?
    Sy mmg harap anak dia beestokin ikut dedet. Kalau ikot bapaknya...kelabu asap je..

    ReplyDelete
  8. Please let me know if you're looking for a article author for
    your weblog. You have some really good posts and I think I would be
    a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
    absolutely love to write some content for
    your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot
    me an e-mail if interested. Cheers!

    My weblog; Www.Bataviarr.com

    ReplyDelete
  9. In conclusion and this delivers the interesting parts dino hunter deadly shores hack of information to your opponents movements will
    give the flexibility of Java, Smalltalk or Haskell.
    You also realize that the gameplay a little break.

    Any game player is bluffing you dino hunter deadly shores hack or your
    disease is, the Homerun Battle 3D provides the technique allows players in based on the screen, QWERTY
    keypad, high score one more.

    ReplyDelete
  10. Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention that I've truly loved surfing around
    your weblog posts. In any case I'll be subscribing on your feed and I hope you
    write once more very soon!

    Feel free to surf to my homepage song competition ()

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata