Sunday, February 09, 2014

615 ~ Kesian Doktor diagnos tengah malam

Al kisahnya
Ada seorang doktor sedang tidur dengan nyenyaknya.
Beliau tidur mengiring dan tangan kirinya diselitkan dibawah bantal.

Tetiba beliau terasa ada satu tangan landing baik punya di muka beliau. Sudah tentu beliau rasa terganggu sebab tangan tersebut.

Lalu beliau ambil tangan tersebut dan cuba untuk mengalihkannya dari wajah beliau. Sebaik di angkatnya tangan tersebut, beliau rasa terkejut kerana lansung tidak merasa sentuhan tangannya yg sedang memegang mengalihkan tangan tersebut. Terus beliau menggoncangkan tangan tersebut. Sebaik digoncang, beliau masih  tidak merasai goyangan tangan itu.

Rasa panik telah datang dalam fikiran doktor tersebut..
" kena stroke kah aku ni?...." Katanya dalam hati? Digoyangkannya lagi masihlaaa tidak terasa...

" Memang sahlaaa aku dah kena stroke ni..." Getus hatinya. Tapi matanya masih tidak dibukanya..

Dalam pada memikirkan hal tersebut, doktor telah membuka matanya. Dilihatnya tangan yang dipegang tidak berasa itu ialah tangan isterinya yang lansung tak sedar apa walau di goncang tangannya berkali2....
Siapa pula yg kena stroke ni ek?

Senang hati doktor tersebut bila melihatkan tangan yg disangka dah tak
Berasa itu sebenarnya terselit bawah bantal.

Gitulaaaaa kisah doktor yg mendiagnos dirinya dalam keadaan tidur.

Bangun pagi, jadi bahan ketawa doktor itu dengan ahli keluarganya.


12 comments:

  1. teruk no keje smpai bawak ke tidur..kesian doktor...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulaaaaaa
      Kerja 24jam sbb oncall
      Mmg sgt sibuk

      Delete
  2. hehe tak boleh diagnos kejam mata.

    madora

    ReplyDelete
  3. hahahhaaaa!!
    macan certia p ramlee lak! yang tangan putus tapi tak sedar tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doktor jantung ni pun ada susuk tubuh macam p ramlee jugak... Ahaks

      Delete
  4. makcik....dil ketawa sorang2 di tengah pagi2 buta ni...hehehehehe....komitmen tinggi dktr ni...terbaekkk...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komited sesangat pakcik ni Dil....

      Delete
  5. Ya Allah kak oiii...tersedak2 ai baca. lawak giler kot! kahhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg lawak Ai...
      Dia bercerita pg tu ketawa2 jer

      Delete
  6. heheheheh ... orang sebelah tu ... tak sedo sampai ke sudah ke .... heheheehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cikgu CA
      Mmg dah tak sedar apa dah...

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata