Saturday, August 20, 2011

1131 ~ Bila Ibu Masak..... Anaknya....




Atas permintaan Qeeb, lauk berbuka semalam adalah daging dendeng. DI rumah kami daging dendeng memang menjadi kegemaran kerana cili yang digunakan ialah cili hidup.




Tapi kan tak sangka pula lauk ini menjadi kegemaran Aisyah... Lihatlah buktinya dia hingga menjilat pinggan..


.
.
.
.
.
.

Sehingga licin...



Malamnya pula dia sempat mengambil beberapa ketul daging untuk di ratah sewaktu menonton movie. Bukan main berseleranya dia. Bila anak menunjukkan dia suka masakan ibunya... boleh hilang segala penat ketika menyediakan dan memasak juadah tersebut. Seronok melihat anak suka lauk yang di sediakan...



Mencintaimu tak mengenal waktu..tak mengenal puitis..Hanya Tulusnya Hati.....





LUEM

16 comments:

  1. Salam Rahmah, toksah kata Aishah jilat pinggan, akak pun kalau boleh nak jilat pinggan kalau makan daging dendeng..tapi buruklah pulak org tua jilat pinggan..tapi jilat jari sudah pasti..
    Akak tak tahu masak selalunya beli kat pasar keramat..Rahmah publishkan recepi..pleaseee..

    ReplyDelete
  2. Kita pun suka guna cili hidup merah tapi dah lama tak buat cenggitu, hehe.. Ayam, ikan n paru pun sedap dimasak cam dendeng tu, kan?

    Aisyah boleh geng dgn T :-)

    ReplyDelete
  3. Daging dendeng tu macam rendang ke?

    ReplyDelete
  4. wah..kalini mesti yang lebih terbaik dri pecal ni...sampai aisyah jilat pinggan,ni yang nak mntk resepi...dil suka dendeng ni tapi ayam dendenglah....teringin nak buat agar dapat jilat periuk pulak...up sikit dri aisyah...hehehehehe...bagi resepi makcik.....(sambil kelip2 mata)hehehehhe...p

    ReplyDelete
  5. kak nanti sya datang raya sila masak dagin dendeng ye..sya sangat suko!!!!

    ReplyDelete
  6. akak..publish la resepi... huhuh

    ReplyDelete
  7. kak nani...
    versi masak dendeng ni berbagai-bagai...
    yang ini adalah resepi dari arwah emak saya yang saya makan sejak dari kecik. Bila2 emak masak lauk ini, saya akan rasa disayangi... sebab lauk ini kira 'luxury' waktu saya kecik2 dulu...
    nanti saya buat entry resepi masak dendeng. Tp kalau tak sedap... saya minta maaf ya...

    ReplyDelete
  8. kak som..
    ikan, ayan dan paru memang sesuai sangat masak cili hidup tu... hanya kalau daging saja i dok panggil dendeng...
    Aisyah dan T... boleh bagi jadi kawan tu... sebab sama-sama membersihkan pinggan dan menjimatkan sabun...

    ReplyDelete
  9. IM...
    daging dendeng versi saya adalah daging dimasak dengan cili hidup... bukan berempah.. tidak sama dengan rendang...

    ReplyDelete
  10. Dil...
    sebab dik minta, makcik akan buatkan entri khas cara2 masak dendeng daging ini... tapi makcik bagi tau dahulu.. jika tak sedap... jangan salahkan makcik ya... setakat selera makcik dan anak2 makcik, memang kena lah....
    nanti cubalah...

    ReplyDelete
  11. Sya...
    jika sya nak lauk dendeng, sya kena bagitau awal seminggu kalau nak datang... boleh akak sediakan bahan2nya...hehehehehe

    ReplyDelete
  12. nadhs kayel..
    Akan akak buat entry untuk bagi resepi daging dendeng...
    tapi..
    kalau tak sedap... maaf ya...

    ReplyDelete
  13. Saya dah tengok ada 2,3 orang dah komen pasal mintak resepi, so saya tak mo tulis lagi. Saya dok heran apa ke bendanya Daging Dendeng nih.

    Cepat Kak buat entri resepi. Buat tajuk khas tau... Harus saya plak jilat tangan sampai siku nanti!

    ReplyDelete
  14. azie...
    hehehehehe....
    nanti akak buatkan entry mengenai resepinya...
    hehehehehe...
    hendak saja akak lihat dengan mata kepala akak sendiri u jilat tangan sampai siku...heheheheh

    ReplyDelete
  15. aisyah makan pedas la. ain makan tak? hmm belum pernah anak2 saya jilat pinggan tapi memang saya tak tahu masak pun. saya rasa kelemahan ini berpunca kerana saya tak pandai makan. :)

    ReplyDelete
  16. madora....
    Aisyah memang ikut tekak mak dia..
    Ain ikut tekak sendiri... memang takkan makan cili..
    Bukannya you tak pandai masak.. anak2 you tidak jenis pemakan macam Aisyah...
    :)
    Raya buat ketupat dan rendang tak?

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata