Sunday, June 13, 2010

607~Hari Sabtu~JJBK~jln-jln Balik Kampong.


Pagi-pagi sabtu kami sudah menyukat jalan. Jalan yang pertama di sukat ialah 'Federal Highway'. Bibik ingin bertemu 'sudara'nya yg tinggal di Sg Way. Kami yang ingin pulang ke kampong telah menghantar bibik ke rumah 'sudara'nya sebelum pulang ke kampong.
Akak cukup suka melihat tiang di jambatan depan Kontena Nasional. Kami boleh membuat 'u-turn' di atas jambatan ini.



Sewaktu akak bekerja di Subang Airport awal tahun 1984 dahulu.. jalan ini membawa banyak kenangan manis buat akak. Sungguh seronok mengimbau kembali kenangan menyusuri jalan-jalan sekitar sini.


Setelah bibik bertemu saudaranya, kami sekeluarga telah singgah di Mc Donald berdekatan dengan Sunway untuk sarapan. Memang ketika ini, perut sangatlah lapar sekali. Tapi, si tekak minang tak pandai nak bersarapan dengan 'sausage mcmuffin'. Mujurlah suami bersetuju bertukar dengan 'filet o fish' beliau.


Aisyah menggunakan alasan supaya kakak zahrahnya tolong kecilkan burgernya.
Maksud yang tersirat ialah, Aisyah tak boleh nak habiskan burger sausage mcmuffin dan meminta jasabaik kakaknya menghabiskan untuknya agar dia tidak dimarahi oleh ibu dan abahnya yang garang.


Sempat bergambar di luar Mc Donald.


Perjalanan selama 3 jam pulang ke kampong membuatkan Aisyah menjadi letih. Menumpang tidur di pangkuan kakaknya. Begitulah Aisyah selalunya tiapkali ingin kemana-mana, dia akan 'mngecas' dirinya terlebih dahulu. Bila tiba destinasi.. Aisyah menjadi begitu banyak tenaganya dan boleh bermain-main sepuas hati.


Perjalanan pulang ke kampong dengan cuaca yang begitu baik dan cantik sekali.

Keletah Aisyah setelah hampir sampai di rumah atok. Pura-pura melihat-lihat dimanakah rumah atok.


6 comments:

  1. memang anak anak ni pandaikan
    dlm kereta simpan tenaga nak main sampai letih bila sampai dikampung....
    go aisyah..go!!!

    ReplyDelete
  2. kiutnya aicha! boleh lak suruh kakak dia kecikkan berger utk dia. cerdik ooo (^_^)

    ReplyDelete
  3. sya..
    memang betul... Aisyah cukup pandai 'mengecas'... bila sampai rumah atok.. dialah juwawa...(juara).

    ai..
    ini anak bongsu mmg suka pekena kakak2nya...

    ReplyDelete
  4. Salam Mah,
    Seronok dpt balik kg kan, terutama dpt menjenguk org tua. Lglah anak2 kami ni hanya ada seorg jer nenek yg tinggal, syukurlah masih sihat.

    Psl breakfast kat MacD tu, saya pun tak tertelan burger2 tu semua. Klu anak2 bukan main selera lg dia. Baik mkn cokodok lg sodap..!

    Saya dah try mkn kat Mohd Chan. Masalahnya bab menu mee2 yg berkuah, kebetulan kami semua tak berapa berkenan. Terasa kecinaan sgt hingga membantutkan selera. Agaknya klu Mah yg masak la...gi sodap. Kalau udang/sotong/ketam goreng ok. Kira not bad la..

    ReplyDelete
  5. Salam DM.... entri ini membuatkan bertambah rindu nak balik ke Msia. DM pergi Melaka mestilah lalu 'tepi' rmh KZ... rmh KZ tepi hiway

    ReplyDelete
  6. Yati..
    kat mohd chan tu ada macam2 menu boleh cuba. tapi kalau yati kurang gemar yg rasa 'kecinaan' tu... ambil yg kering sikit... ada macam2 boleh dicuba...

    kak zah..
    memang niatnya nak melambai-lambaikan kak zah pulang ke malaysia... hehehehhe..
    rasanya saya dapat agak rumah kak zah tang mana... rumah yang tepi highway antara seremban ke senawang yer???... bestnyer.. rumah tepi highway.. senang nak gerak kemana-mana...

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata