Tuesday, June 01, 2010

Ke opis semalam...


Laporan dari opis tidak dapat di buat semalam kerana masalah yang tidak dapat di elakkan.
Pagi-pagi akak dah keluar rumah menuju ke opis. Hajatnya nak singgah di kawasan perindustrian Bangi beli 'nasi lemak' tapi hanya kerana kesesakan di lorong masuk Persiaran Bangi, akak terpaksa terus menuju ke Jalan Reko. Geram betul jadinya... akibat berebut dengan bas.
Makanya terpaksalah akak meneruskan perjalanan melalui Tol Sungai Ramal. Adalah pulak satu mamat ni dah tersangkut kat tol laluan 'Smartag'... awalnya banyak kereta dah terpaksa berhenti di belakang kereta mamat tu... kemudian masing-masing menukar haluan ke 'Touch and Go'....



Baru teringat nak ukur jarak... rupanya dari rumah akak ke opis hanyalah 8.7km....
( Itu kalau ikut terus Jln Reko ke opis.. tak hantar anak pun... )
Minggu ini suami ada meeting di KL, akak harus pergi shendiwi selama seminggu...


14 comments:

  1. Kak..kalau gitu jaraknya
    joging ajelah... hehehe... ;p

    ReplyDelete
  2. sya..
    kalau sihat wal-apiat kiranya memang patut joging...
    ini.. jantung dah lemah... maunyer kalau tak ke CCU.. ke sinun lah pulak.... heheheheheheheh

    ReplyDelete
  3. Salam Mah...

    Lama saya tak bersiaran! Hihi!

    Saya ada tinggalkan mesej kat facebook Mah....
    Fuhyo! ;-)

    ReplyDelete
  4. Sebut je Jalan Reko, teringat masa mula2 kerja KL, Fa duduk kat situ....first time, my apak ajar I naik bas terus ke office kat Jalan Ampang.

    ReplyDelete
  5. salam lili...
    dah baca.. thank you...(siap senyum melirit dan kelip2 mata lagi...)

    fa..
    fa kenal jln reko di usia muda.. akak pulak di usia senja... hahahahahhahaha

    ReplyDelete
  6. salam akak....

    apa khabar hari ni?
    sihat?

    takde menu makan arini ekkk..
    hehhee..

    ReplyDelete
  7. cik amy...
    semalam (kepenatan..)
    dan ari ni..
    sedang memikirkan nak makan apa...
    apapun nanti akak upload kan gambar2...

    ReplyDelete
  8. Hajah,
    Nak komen posting makan di penang village. Kreatif ye minuman sekarang. Campur sana sini..ribena campur laicee . Nanti nak cuba.Teh O cmapur laicee pun rasa sedap juga.

    ReplyDelete
  9. salam kak hajah nora..
    untuk ribena lychee tu, yg buat sedap guna soda bikarbonat... barulah terangat rasanya...
    teh o lychee pun saya baru kenal.. sedapp minum suam2...

    ReplyDelete
  10. Salam DM.... KZ 'blurr' sikit... setahu KZ org buat dylisis tak boleh nak berpuasa. Salah satu sbb kena makan ubat on-time, dan some other pantang larang. Terer DM boleh berpuasa and boleh makan best-best punya.... tak ada sekatan. Syukur... KZ tumpang gembira di atas nikmat yg Tuhan beri

    ReplyDelete
  11. I punya opis, pi balik 30kms.. seminggu 3 kali kena pi, mengadap Tuan Puteri Lindungan Jerai..

    ReplyDelete
  12. kak zah..
    bukan sebab kak zah blurr.. sebab saya ni lain sikit... memang kalau dialysis, tak boleh nak puasa walaupun ada yang puasa semasa bulan ramadhan, tapi 2 tahun kebelakangan ini sewaktu hari dialysis, saya belum boleh berpuasa.. saya puasa waktu hari2 tak dialysis.
    saya memang makan ubat pagi, tengahari dan malam.. tapi bila puasa saya ambil samada malam sebelum tidur, ataupun waktu sebelum subuh... kuat dalam minda saya mengatakan bila saya berpuasa 4kali seminggu .. kesihatan saya lebih baik... Alhamdulillah... saya masih kuat, berselera makan.. kurang berpantang (pantang pd makanan yg saya memang tak suka..) Mmg kekadang bila doktor check darah lebih phoshate/potassium dsbnya.. tapi... hmmmm... hidup nak diteruskan juga...

    ja...
    sama-samalah kita pergi kerja 3x seminggu.... rasanya gaji u lumayan lagi.... lalalalalalallaala

    ReplyDelete
  13. Hidup AKAK...! Hidup AKAK...!

    Jalan Reko tu memang jalan jem sejak dolu2 lagi...

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata