Tuesday, October 25, 2011

1192 ~ ALHAMDULILLAH


Bila kita sering berpindah randah-berpindah randah... (bukan sekali pindah tau...) sejak dari tahun 1992 hingga 2005... puaslah berpindah kesana kemari... Walhalnya melibatkan 3 negeri saja. Tapi dalam kadar 2 kali pindah ke Melaka..kemudian ke Wilayah Persekutuan...sekali ke Penang dan akhirnya... mintak2 AKHIRNYA.... Selangor....

Berpindah ni bukan hanya badan dan barang2 saja yang terjejas... emosi juga terlibat sama. (Pengalaman akak lah.. pengalaman orang lain akak tak tahu....) 

Bila kita dah menetap setahun dua di suatu tempat.. tentunya kita punya kawan rapat... lepas tu kita kena pindah... Dapat tempat baru... kena 'develop' rasa nak mencari sahabat semula... Banyaklah yang kena tempuh... gitu gini... akhirnya dapat teman yang dikira rapat. 

Bila dah mesra... kena pindah lagi..... Walau rasa sedih nak tinggalkan sahabat yang dah sama-sama jadi teman rapat.. terpaksa jugak pindah dan tinggalkan mereka... bermula di tempat baru... mencari tapak untuk mencari sahabat baru pula. Hmmmmm.... Yang ini memang bukan mudah, selama dekat 6 tahun di Bandar Baru Bangi... akak rasa barulah sekarang akak diberi sahabat yang sangat ....... (Alhamdulillah....) 



Tak tergambarkan rasanya nak menceritakan cara persahabatan kami... Tak ada ayat yang dapat akak lakarkan betapa akak bersyukur dipertemukan dengan mereka semua. Alhamdulillah......Kami bertemu kerana Majlis Ilmu dan kami berpisah dari majlis ilmu juga.... Alhamdulillah....





10 comments:

  1. betul kata akak tu..ida sebenarnya tgh risau sgt..kemungkinan besar opis akan berpindah ke jalan reko berdekatan agrobank dn tesco,bangunan sekarang akan dijual secepat mungkin..bermakna mcm2 mslh akan timbul..anak sekolah, nk cari rumah sewa..duit lagi..kaw situ mesti mahal sewa rumahnya..ntahlah..nak seseuaikan keadaan..anak2 pulka tk mahu pindah sebab dah ada ekhidupan di sini.

    ReplyDelete
  2. saya dulu ada jugak berpindah randah sebab bapak tudm. mula2 mmg rasa tak best sebab bayangkan, nak pindah dari tempat membesar dan bermain selama 11 tahun...tapi lepas tu dah biasa dah. :)

    ReplyDelete
  3. Pindah randah mmg penat tp bestnya kita ade kawan merata alam.

    ReplyDelete
  4. Ida..
    memang bila kena pindah randah ni kita akan jadi tak keruan memikirkannnya... Banyak yg kita sedihkan dari yg kita suka...
    Jika dekat AgroBank tu, memang dekat sangat dengan rumah akak... dekat dengan EconSave bukan tesco...
    jika perlu apa2 maklumat, jgn keberatan tanya akak ya...

    ReplyDelete
  5. gB..
    nak tinggalkan kawan rapat yg buat kita terasa sangat kan????

    ReplyDelete
  6. Juju....
    betul...
    ada kawan dimana-mana pun... senang nak jalan2...

    ReplyDelete
  7. saya nak sangat pindah..tapi belum diizinkan.
    nak cari kejiranan yang macam akak.. merasa nikmat persahabatan yang terjalin dengan ikatan ilmu.

    ReplyDelete
  8. terima kasih en3 ni, sedikit sebanyak memberi kekuatan pada sya

    ReplyDelete
  9. Madora...
    akak doakan agar u akan dapat jiran2 yang seperti you cita-citakan... Jom kita tinggal berdekatan...:)

    ReplyDelete
  10. Sya...
    Semuga Sya lebih kuat setelah memilih jalan untuk berpindah dgn niat untuk bersatu sebagai satu keluarga bahagia... memang payah pada awalnya.. tapi lama kelamaan Sya akan suka dan seronok. Yang paling penting... Sya dan suami tidak terpisah.

    ReplyDelete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata