Sunday, September 07, 2014

661 ~ Pertama kali solat di Masjid


Ada satu kisah yang sangat lucu diceritakan oleh kakak sedara akak. Mmg sangat lucu.

Ada dua orang sahabat yg baru pertama
kali solat di Masjid. Waktu itu solat Zohor.

Sahabat 1 : Tadi kami solat berjemaah di masjid. Imamnya tak baca Fatihah. Sampai beri salam imannya tak baca Fatihah. Saya pun tak dapat baca Fatihah.

Sahabat 2 : Betul.. Saya pun lansung tak baca Fatihah sebab tak dengar imam baca Fatihah. Takpa.. Nanti kita tgk solat Asar, imamnya baca ke tidak.

Maka mereka pun menunggu solat Asar.

Sahabat 1 : Betullah.. Mmg sahlah masjid ini imamnya tak baca Fatihah. Sampai sudah saya tunggu tak baca fatihah.

Sahabat 2 : Agaknya mmg imam masjid ni tak baca Fatihah agaknya.

Jadinya sewaktu solat Maghrib mereka turut serta berjemaah dengan cara baru.

Sahabat 1 : Masya Allah..
Masa saya solat Maghrib tadi.. Saya cepat2 baca Fatihah sebab takmo sampai tak baca Fatihah seperti waktu solat Zohor dan Asar.. Aleh2.. Tetiba Imam pi baca Fatihah juga... Mmg tak sangka betul.


Inilah kisahnya 2 sahabat yg baru nak solat berjemaah di Masjid tanpa mengetahui solat Zohor dan Asar... Imam tidak membaca Al Fatihah dan surah lazim dgn kuat.....
Ekekkekeekekke





2 comments:

  1. sah tak pernah berjemaah siang-siang

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAH!!
      Gaya tok kadi sebaik melepaskan jabat tangan dengan pengantin sambil memandang saksi2 pengantin... ekekekekekeke

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata