Saturday, September 21, 2013

581 ~ Demi tekak


Bangun pagi ni rasa masih mengantuk yg amat..
Ada rasa begini....



Then teringat nak sarapan.
Sesuatu yg jarang akak dapat waktu hari biasa.
Yes.... Nasi Lemak Beratur Paling Panjang Tengah Panas Seksyen 7...
( sebab tak kenal nama tukang jual... Dia bizi tak sempat nak layan n tegur customer dia....) Dia nak angkat muka bila tanya customer pun kejap sangat.. Kita yg kena tanya baru teragak2 nak bgtau berapa bungkus dan lauk apa.. Dia dah cepat2 atur polisteren nak letak nasi. Apa kita bgtau lepas tu, dia angguk2 jer... Kepala tak pandang kita.. Tangan dia jalan cedok itu n ini...

Sebaik selesai bagi duit.. Habis lah urusan kita dgn dia... Pandai kita la nak
balik rumah kita sendiri ke atau nak gi makan dengan kenkawan kat rumah kawan. Heh heh hehheh

Lepas dah selesai makan nasi lemak tersohor tu.. Akak teringat nak buat bergedil dan makan dengan meehoon sop.

Sediakan bahan..
Dengan bantuan chef impot...(beliau tak beri masuk gambar beliau) kami berdua gigih menyediakan bahan2 nak masak.

Kepakaran masing2 digunakan untuk menyediakan hidangan..

Memang seronok masak berteman. Memang akan jd xtvt bulanan kami nanti.

Selesai masak.. Kami pun mamam.
Hmmmmmmm ALHAMDULILLAH.. 
Terbaek rasanya....

8 comments:

  1. Akak,
    Nampak menarik bergedil tu makan plak dengan bihun sup. mabeles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juju
      Mmg akak lebih suka makan bergedil dgn meehoon sup dan sambal kicap..
      Right combination...

      Delete
  2. wahhh..
    begedil!!
    live begedil !!

    ReplyDelete
  3. huwaaaaaaaaaaaaaaaa!! sedapnye kak oii..
    tp nape takde toge?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai..
      Macam2 ingat
      Tapi togeh luper
      Cammana????
      Apapun sedap mmg sedap

      Delete
  4. ..disebabkan terlior sgt tgk mihun sop akak ni smalam, pepagi tadi balun mihun sop kt medan selera (siap mintak kaki ayam yg dlm piuk) ..puas ati ^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa
      Chian dia
      Jika dekat mmg akak hulur semangkuk besar utk Ain

      Delete

Jemputlah Komen barang Sepatah Dua Kata